Česká pošta testuje balíkomaty

1. 8. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Česká pošta)
Samoobslužné vyzvednutí balíků testuje do 3. srpna Česká pošta. Díky nim by si již brzy vaši zákazníci mohli sami vyzvednou balík z vašeho obchodu na poště, a to bez nutnosti vystát si frontu při přebírání zásilky či mimo otevírací dobu.

Balíkomaty představují nový moderní a pohodlný způsob vyzvedávání zásilek, který již funguje na některých evropských poštovních trzích. Jejich velkou výhodou je, že fungují 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Balíkomaty mají jednoduché a rychlé ovládaní a umožňují i výběr zásilky na dobírku. Jak funguje vyzvedávání zásilek, si zákazníci mohou vyzkoušet do 3. srpna na hlavní pražské poště v Jindřišské ulici ve všední dny od 10.00 do 19.00 hodin.

Jak by balíkomaty mohly fungovat

Jedná se o jednoduchý systém. Zákazník si objedná zásilku například prostřednictvím e-shopu, vybere si jako místo doručení balíkomat na určitém, pro něj nejvhodnějším místě. Poté co poštovní doručovatel uloží tuto zásilku do balíkomatu, přijde adresátovi potvrzující SMS zpráva o tom, že jeho zásilka je uložena. Zároveň dostane PIN kód, případně bude ve zprávě uvedena dobírková cena. A pak už stačí jen, aby zákazník dojel k balíkomatu, zadal PIN kód, případně zaplatil dobírku a poté se mu otevře příslušná přihrádka, ze které si zásilku si vyzvedne.  

Česká pošta vypsala na nákup, údržbu a servis balíkomatů veřejnou zakázku. Na jejím základě by mělo dojít k uzavření rámcové smlouvy s jedním dodavatelem. Předpokládaná hodnota zakázky činí 490 milionů korun. V současné chvíli se zakázka nachází ve fázi posuzování a hodnocení nabídek. Česká pošta obdržela tři nabídky.

Od kdy v provozu

Veřejná zakázka by měla být ukončena na podzim letošního roku. Od začátku roku 2013 pak Česká pošta počítá s umístěním prvních deseti balíkomatů. Zákazníci je naleznou například v Praze či Českých Budějovicích. Do konce roku 2014 předpokládáme, že zákazníkům umožníme vyzvedávání balíků až ze 150 balíkomatů po celé republice. Půjde zejména o krajská a okresní města, kde budou balíkomaty umístěny v místech s vysokou kumulací obyvatel. Podle výzkumu, který si nechala Česká pošta zpracovat, považují zákazníci za ideální umístění balíkomatů v nákupních centrech, před poštou či u nádraží.

Štítky: 

Podobné články

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Balikobot.cz spustil napojení na API České pošty

4. 10. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Služba Balíkobot.cz (ze skupiny cenového srovnávače Srovname.cz), která pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, spustila přímé datové napojení (API) České pošty. Díky němu mohou e-shopy přenášet data k zásilkám expedovaným přes ČP zcela automaticky. Čtěte více

Česká pošta zavedla zasílání papírové pošty z počítače

28. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČP Cloud)
Společnosti ČP Cloud a Česká pošta spustily službu, která umožňuje odesílat papírové dopisy z počítače podobně jako e-mail. Na rozdíl od některých podobných služeb vede zabezpečený archiv a evidenci dopisů a adresáře, a v případě potřeby prokáže obsah odeslaných zásilek. Čtěte více
Tomáš Ječný, vrchní ředitel ICT České pošty

Registr veřejných zakázek jako nová služba České pošty

6. 4. 2013. (redaktor: Štěpán Feik, zdroj: DCD Publishing)
Na tiskové konferenci představila Česká pošta společně s Corpus Solutions novou službu – registr veřejných zakázek i-zakázky pro malé a střední podnikatele. V offline podobě bude dostupná od 15. dubna, v plné online podobě pak v červnu 2013. Čtěte více