Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Alespoň jednu objednávku zboží v lednu podle organizace APEK uskutečnilo 83 % on-line nakupujících. Tedy těch, kteří v e-shopech objednají balíček alespoň jednou ročně. Nejvíce zákazníků nakupujících zboží přitom bylo ve věku 35 až 44 let (nejméně jednou objednalo zboží 92 % spotřebitelů z této věkové kategorie).

Služby na internetu pak v lednu objednalo 25 % respondentů, nejčastěji z kategorie od 25 do 34 let (33 %).

V průměru čeští on-line zákazníci provedli v lednu o něco více než tři nákupy. Nejvíce objednávek průměrně udělali mladí nakupující ve věku 25 až 34 let, a to téměř čtyři za měsíc. A jaká byla průměrná hodnota nákupu zboží v e-shopech? Útrata dosáhla téměř 4 000 Kč. Není přitom jistě bez zajímavosti, že většina nákupů byla spíše pravidelného charakteru v nižší hodnotě.

Kartou nebo na dobírku? Domů nebo na výdejní místo?

Nejvíce nakupujících využilo pro úhradu svých objednávek v e-shopech platební kartu při dokončení nákupního procesu. Alespoň jednou s ní předem zaplatilo 58 % spotřebitelů. S úhradou prostřednictvím dobírky je to o trochu složitější – v různých variantách, tedy hotově nebo kartou, zaplatilo 39 % zákazníků. I platbě až v momentě převzetí balíčku dominuje platební karta. Při dodání domů ji alespoň jednou použilo 16 % nakupujících, při osobním odběru na výdejně 15 %. Hotovost pro úhradu dobírky využilo jen 12 % on-line zákazníků, což potvrzuje, že klasická dobírka je nadále na ústupu.

Zboží si nejvíce spotřebitelů nechalo doručit domů, kompletního doručení až na adresu jich využilo 53 %. Do stále populárnějších výdejních boxů nejméně jednou nasměřovalo dodání objednávky 46 % lednových on-line zákazníků, do vlastní výdejny e-shopu 34 % a do externího výdejního místa 33 %.

Nové výstupy každý měsíc, APEK bude mít k dispozici unikátní srovnání

„Chování spotřebitelů na internetu sledujeme dlouhodobě. Dosud to ale bylo především na roční bázi. Nás ale v APEK zajímalo, jaké jsou rozdíly v chování zákazníků v porovnání mezi jednotlivými měsíci či kvartály. A to jak z měsíce na měsíc, tak do budoucna i meziročně. Proto jsme spustili tento nový projekt, který nám umožní detailnější pohled na zákaznické prostředí v české e-commerce,“ řekl o novince výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Výzkum byl proveden prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSOLUTION na vzorku 1 078 respondentů.

Štítky: 

Podobné články

Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč. Čtěte více

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více