Česká e-commerce? 196 miliard korun, 16,2 % českého maloobchodu a 75 tisíc zaměstnanců

27. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která sdružuje subjekty ze všech kategorií českého on-line prostředí, představila vybraná data z komplexní Studie přínosů e-commerce v ČR. Nejdůležitější výstupy zveřejnila na svých webových stránkách a umožnila tak veřejnosti zjistit více o tomto dynamicky rostoucím odvětví maloobchodu.

Výstupy by měly pomoci také státní správě lépe poznat přínosy elektronického obchodu pro českou ekonomiku.

APEK přichází s dosud chybějící komplexní analýzou internetového prodeje v České republice. „S dotazy na přínos e-commerce, a to nejen z hlediska celkových obratů, ale také dopadů na náš maloobchod či zaměstnanost, se setkáváme pravidelně. Řadu dat známe a vývoj samozřejmě sledujeme dlouhodobě, ale tentokrát jsme se rozhodli připravit opravdu podrobnou analýzu. V té se věnujeme všem uvedeným klíčovým tématům, stejně jako mnohým dalším. Nejdůležitější výstupy ze studie poskytujeme ode dneška veřejně na našem webu na adrese data.apek.cz,“ představil nový projekt asociace její výkonný ředitel Jan Vetyška.

A jaká jsou tedy nejzajímavější souhrnná data o české e-commerce? „V roce 2020 dosáhla hodnota obratů za prodej zboží prostřednictvím internetu 196 miliard korun. To podle našich analýz znamená podíl na českém maloobchodě ve výši 16,2 %, tedy o 3,4 procentního bodu více než o rok dříve. Počet zaměstnanců přímo v e-shopech dosáhl v roce 2020 přibližně 75 tisíc, dalších více než 30 tisíc pak pracovalo pro poskytovatele navazujících služeb,“ vyjmenoval Vetyška.

Z odpovědí spotřebitelů na vybrané dotazy vyplynulo několik dalších zajímavých údajů. Platbu kartou přímo při nákupu na internetu označilo jako nejčastější způsob úhrady 46,5 % uživatelů. Rozhodně už tak nemůžeme mluvit o tom, že by Češi při nákupech preferovali především dobírku.

Výstupy studie, které jsou aktuálně veřejně dostupné, představují ty nejdůležitější ukazatele z našeho oboru. Řadu dalších pak máme v APEK k dispozici a jsme připraveni se o ně především se státní správou či médii podělit. Věříme, že tato čísla potvrdí důležitost e-commerce pro celou českou ekonomiku a přitáhnou pozornost odpovědných zástupců k její další podpoře. E-shopy totiž dnes reprezentují opravdu velmi významnou část českého retailu,“ doplnil Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více