Češi za dárky přes internet nejčastěji utratí dva až pět tisíc korun

17. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Nejintenzivnější předvánoční období pro obchodníky i nakupující je v plném proudu. Téměř každý Čech využívající internet plánuje nakoupit alespoň část dárků on-line, a tak i v letošním roce dosáhnou podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) obraty e-shopů rekordních hodnot.

Každoročně řada nakupujících čeká s objednávkou vánočních balíčků téměř na poslední chvíli. České e-shopy budou schopny dodávat zboží pro osobní odběry v podstatě až do Štědrého dne, pro objednávku s doručením domů či do zaměstnání je ale vhodné mít rezervu. „Doporučujeme s nákupem na internetu již příliš neotálet. Obchodníci i dopravci jsou na vrchol prodejů připraveni, přesto se vždy vyplatí zakoupit s předstihem. Pro doručení skladového zboží do ruky by měli zákazníci objednávat balíčky v nejzazším případě do 18. prosince. To ale za předpokladu, že veškeré podmínky pro dodání budou optimální a nenaruší je například počasí. Osobní odběry pak budou v některých případech možné až prakticky do poslední chvíle,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Jak ukázal předvánoční výzkum APEK mezi spotřebiteli, plánují na internetu Češi nejčastěji utratit za dárky mezi dvěma až pěti tisíci korunami.  Takové rozmezí uvedlo celkem 41 % respondentů. Za tisíc až dva tisíce korun hodlá nakoupit v e-shopech 22 % zákazníků. „Srovnávali jsme plány na nákupy v kamenných obchodech a na internetu. Z odpovědí vyplynulo, že Češi plánují nakupovat dražší dárky spíše on-line, levnější pak tradičním způsobem přímo v prodejnách,“ uvedl Jan Vetyška a upřesnil: „20 % nakupujících v e-shopech plánuje utratit pět až deset tisíc korun, šest procent dokonce více než deset tisíc. Naopak v kamenných obchodech nakoupí 15 % zákazníků pět set až tisíc korun, 32 % tisíc až dva.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) předpokládá, že celkové předvánoční obraty českých e-shopů přesáhnou 50 miliard korun a opět tak dosáhnou rekordních hodnot.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více