Balíkovna doručí zásilky i do boxů pro rodinné domy

1. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balíkovna)
Balíkovna, která s 30% podílem na trhu patří mezi lídry v doručování balíků, inovuje svůj webový portál a rozšiřuje služby. Jednou z novinek jsou tzv. domovní boxy pro rodinné domy, které jsou ideálním řešením pro doručení balíků až domů.

Cílem nejnovějších změn je reagovat na potřeby zákazníků a poskytnout jim nejrozsáhlejší síť podacích a výdejních míst. Aktuálně provozuje více než 9 500 Balíkoven, z toho bezmála 3 000 představují samoobslužné boxy. Tyto venkovní schránky si mezi zákazníky získaly mimořádnou oblibu a jsou jedním z klíčových prvků dalšího rozvoje Balíkovny.

„Navázání spolupráce s týmem BOOTIQ začátkem loňského roku bylo pro Balíkovnu jednoznačným přínosem. Velmi rychle jsme začali vyvíjet a implementovat nové funkce. Celý proces podání a doručování balíků postupně zdokonalujeme, aby byl pro zákazníky i e-shopy maximálně komfortní,“ uvedl Zdeněk Vejšický, product owner webu Balíkovna. „Věřím, že díky rozšiřování služeb a sítě Balíkoven, spolu se zaváděním technologických inovací, si i nadále udržíme pozici lídra na českém trhu.“

Balíkovna umožňuje svým zákazníkům odbavení balíků přes web i mobilní aplikaci. Do obou platforem investuje, aby trvale poskytovaly kvalitní uživatelskou zkušenost.

„Po převzetí webu jsme implementovali optimalizaci doručování balíků do sítě Balíkovna partner a spustili Balíkovnu na adresu. Také jsme připravili úpravu, která zákazníkům umožňuje vrácení zboží e-shopům, a soustavně pracujeme na zlepšování webu a jeho funkcí,“ popsal Michal Hacker, CEO společnosti BOOTIQ.

Jednou z inovací Balíkovny je možnost podání balíků z boxů. Zákazník vyplní na webu nebo v mobilní aplikaci údaje potřebné pro doručení a balík vloží do jednoho z bezmála 3 000 boxů ze sítě Balíkovny. Podání je tedy mnohem rychlejší a jednodušší, boxy jsou navíc k dispozici 24 hodin denně.

„Na spolupráci s BOOTIQ si cením, že jejich tým dokázal naskočit do rozjetého vlaku a během tří měsíců spustit vývoj nových funkcí. Cílem bylo aktualizovat a rozšířit naše webové řešení. To je sice standardizované, obsahuje ale mnoho prvků vyvinutých takzvaně na klíč,“ vyzdvihl Václav Královec, manažer pro transformaci divize Balíkovna. „Vše se odehrálo velmi rychle během několika workshopů, jichž se zúčastnily týmy obou firem. Skvěle zafungovala také projektová podpora,“ dodal Královec.

Maximální pokrytí a zákaznická zkušenost

V současné době Balíkovna spolupracuje se třemi významnými provozovateli boxů, jde o sítě Alzabox, OX Point a nově také Penguin Box. Díky integraci Balíkovny se společností Sazka lze balíky odesílat a vyzvedávat přes Sazka pointy. To lze také v kamenných obchodech, které služby Balíkovny poskytují coby doplněk ke svému sortimentu. Balíky je zároveň možné odesílat a vyzvedávat v pobočkách České pošty, hustá síť zajišťuje maximální dostupnost služby.

„Dalším společným projektem jsou Domovní boxy pro rodinné domy, u kterého tým BOOTIQ vytvořil novou backendovou službu zajišťující správu dispozic a napojení na interní systémy. Domovní box pro rodinné domy je ideální řešení pro doručení balíků až domů. Už se nemusíte tahat s těžkými balíky, řešit otvírací dobu výdejních míst ani nevyzvednuté balíky během dovolené. Pro balík si dojdete takříkajíc v pantoflích,“ uzavřel Vejšický.

Podobné články

E-commerce v roce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

30. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
E-commerce vstupuje do nové éry, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 se ponese ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. Čtěte více

Trendy v e-commerce: AI, rozvoj online to offline řešení, online tržiště a důraz na loajalitu

16. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Rok 2025 přinese do světa e-commerce změny poháněné technologiemi, které zásadně promění zážitek z nakupování. Mezi největší trendy a vlivy, kterým budou obchodníci čelit, patří podle společnosti Twisto například personalizace za pomoci AI, stírání hranic mezi online a offline světem, rozšiřování odložených plateb, rozvoj Open Bankingu, nebo zvyšování podílů online tržišť. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více