Alza v roce 2017 utržila 21 miliard korun

1. 2. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza)
Alza podle předběžných výsledků vloni dosáhla (opět) rekordního obratu téměř 21 miliard korun bez DPH a meziroční nárůst tak činil přes 20 %. E-shop obsloužil přes 2,9 milionu unikátních zákazníků a odbavil přes 7,9 milionu objednávek. Téměř 30% meziroční nárůst Alza zaznamenala i u svého B2B programu.

Napříč zeměmi činil nárůst 17,9 % v České republice, 19,5 % na Slovensku a 80 % v dalších státech EU (na tomto čísle se nejvíce podílelo Maďarsko, a to přibližně 40 %).

Denní obrat během předvánoční akce Black Friday poprvé v historii firmy překročil 200 milionů korun. I ostatní čísla rostla. „Za rok 2017 jsme obsloužili přes 2,9 milionů unikátních zákazníků, odbaveno bylo přes 7,9 milionů objednávek. Téměř 30 % z nich bylo uskutečněno z mobilních zařízení,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz, a dodal: „Nejčastěji bývá zboží vyzvednuto osobně – buď přímo v kamenných pobočkách (celkem 49 prodejen) nebo v AlzaBoxech (78 napříč všemi zeměmi), využívá toho téměř 73 % zákazníků.“

Vloni také lidé mnohem více nakupovali prostřednictvím mobilní aplikace Alza. Návštěvnost jen v prosinci vzrostla o více než 200 %. Meziročně z pohledu obratu aplikace rostly na operačním systému iOS o 122 %, na Androidu o 176 %.

Prodejní síť rozšířila skladovou zásobu o tisíce nových položek. Nejúspěšnějším segmentem se opět staly mobilní telefony, jejichž prodej vzrostl o 17,4 %, přičemž více než 50 % přístrojů bylo prodáno přímo ze skladů jednotlivých poboček. Obrat jedné miliardy překročilo i dalších šest segmentů: notebooky, příslušenství, komponenty, televize, elektro, PC sestavy. Největší rozvoj přitom zaznamenaly sekce sportu, trendů a hobby, které rostou v řádech stovek procent.

Firmě se dařilo i v oblasti B2B.  Meziroční nárůst činil 29 %, přičemž zákazníci nejvíce nakupovali tradiční IT zboží (notebooky, mobilní telefony, komponenty, příslušenství apod.). Při splnění daných podmínek obratu jsou navíc firmy zařazeny do B2B programu. Zde získají osobního obchodníka, který s nimi řeší nejen běžné záležitosti, ale i individuální poptávky a výběrová řízení. Po úspěchu programu v ČR a SR plánuje Alza otevřít tyto služby i v Maďarsku.

Silný nápor zvládlo i oddělení zákaznické péče. Za rok 2017 odbavilo přes 1,2 milionů zákaznických požadavků: 600 tisíc hovorů a téměř 600 tisíc písemných žádostí.

Firma vloni rozvířila vody kolem elektromobility a bitcoinů. Jako součást evropské expanze otevřela první prodejnu v Rakousku, showroom v Maďarsku a pronajala si nový sklad P3 Prague D8 ve Zdibech. V Praze vytvořila unikátní expozici Smart Home a profesionální foto-video studio pro zájemce zdarma. Interaktivní IVR namluvil nově Bohdan Tůma a na VŠE byl spuštěn samostatný předmět E-commerce B2C. Podpořeno bylo více než 40 neziskových organizací.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více