Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst.

Testování spolupráce potrvá zhruba do poloviny příštího roku, v případě úspěšné spolupráce se rozšíří do celé sítě České pošty, tedy na téměř 3 000 poboček. Česká pošta tímto krokem pokračuje v rozšiřování své otevřené infrastruktury. Po vyřizování digitálních agend Úřadu práce nyní začíná pilotní projekt s logistickou společností DPD.

„Pro naše klienty je po celé České republice k dispozici 2 900 poboček. Vzhledem ke klesajícímu zájmu o tradiční poštovní služby jsme připraveni své volné kapacity nabídnout ostatním firmám nebo státním institucím. Pobočková síť, do které jsme začlenili DPD, je další možností, kde si zákazníci našeho nového obchodního partnera mohou vyzvednout své balíky. Obzvláště v předvánočním období, které je pro každou logistickou společnost vrcholem sezóny, je každé další výdejní místo vítané,“ uvedla Martina Ivanová, ředitelka pobočkové sítě České pošty.

„Spolupráce DPD a České pošty by se v minulosti mohla zdát nepředstavitelná, v současné chvíli nám ale dává opravdu smysl. Výdejní místa jsou totiž po doručení domů hned druhým nejoblíbenějším způsobem doručení, který Češi při online nákupech využívají. Ne všude navíc dává smysl využívat v poslední době tolik oblíbené samoobslužné boxy. Díky spojení našich služeb se tak síť DPD Pickup výrazně navýší, a to i v menších městech a vesnicích, kde budou ještě před vánoční sezónou výdejní místa výrazně dostupnější i v lokalitách, kde nejsou k dispozici zmíněné výdejní boxy. Řada obyvatel tak nově získá další možnost vyzvednutí balíčku přímo v místě bydliště, a to nejen během hektického předvánočního období,” vysvětlil Miloš Malaník, generální ředitel DPD.

DPD provozuje v Česku již přes 6 000 výdejních míst Pickup a samoobslužných boxů, které jsou součástí celoevropské sítě skupiny Geopost. Díky ní mohou zákazníci DPD využít největší evropskou síť více než 110 000 vlastních výdejních míst a boxů.

Podobné články

Balikobot.cz spustil napojení na API České pošty

4. 10. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Služba Balíkobot.cz (ze skupiny cenového srovnávače Srovname.cz), která pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, spustila přímé datové napojení (API) České pošty. Díky němu mohou e-shopy přenášet data k zásilkám expedovaným přes ČP zcela automaticky. Čtěte více

Česká pošta zavedla zasílání papírové pošty z počítače

28. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČP Cloud)
Společnosti ČP Cloud a Česká pošta spustily službu, která umožňuje odesílat papírové dopisy z počítače podobně jako e-mail. Na rozdíl od některých podobných služeb vede zabezpečený archiv a evidenci dopisů a adresáře, a v případě potřeby prokáže obsah odeslaných zásilek. Čtěte více
Tomáš Ječný, vrchní ředitel ICT České pošty

Registr veřejných zakázek jako nová služba České pošty

6. 4. 2013. (redaktor: Štěpán Feik, zdroj: DCD Publishing)
Na tiskové konferenci představila Česká pošta společně s Corpus Solutions novou službu – registr veřejných zakázek i-zakázky pro malé a střední podnikatele. V offline podobě bude dostupná od 15. dubna, v plné online podobě pak v červnu 2013. Čtěte více
Tomáš Ječný (Česká pošta) a Jan Petr (Software602)

Software602 a Česká pošta – elektronický podpis v mobilu

21. 1. 2013. (redaktor: Štěpán Feik, zdroj: Česká pošta, Software602)
Společnost Software602 a Česká pošta společně připravily aplikaci pro získání certifikátu PostSignum přímo z mobilního zařízení. Aplikace Software602 Form Signer je volně k dispozici na Apple App Store pro iPhone a Google Play pro Android. Čtěte více