Jak Češi využívají domácí tiskárny?

16. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Mají Češi a Češky v dnešní digitální době vůbec potřebu mít doma vlastní tiskárnu? K čemu ji používají a jak často? A co generace Z –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ jsou jim tiskárny k něčemu dobré? Odpovědi na tyto otázky přináší exkluzivní průzkum společnosti HP.

„Chceme mít co nejpřesnější informace o tom, co naši zákazníci potřebují,“ vysvětlil důvody provedení průzkumu Marek Sojak, marketingový a komunikační manager společnosti HP v ČR. „Potvrdili jsme si, že valná většina lidí domácí tiskárnu buď má, nebo ji alespoň chce. Čtvrtina dotázaných dokonce tiskne několikrát týdně nebo denně. I v dnešní době je tiskárna důležitým pomocníkem při práci z domova, studiu, ale i při trávení času s dětmi. Pouze necelá desetina dotázaných nám tvrdila, že tiskárnu nechce a nevyužije.“

Kolik lidí má doma tiskárnu

Exkluzivní průzkum společnosti HP se dotazoval 604 respondentů a respondentek ve věku 15–⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠65 let z celého Česka. Výsledky průzkumu ukazují, že 75 % dotazovaných má doma tiskárnu a dalších více než 16 % by tiskárnu uvítalo. Pouhých devět procent respondentů pro tiskárnu nemá využití a nechce ji. Nejvyšší podíl „vlastníků“ domácích tiskáren je v generaci Z: ve věkové skupině do 27 let má doma tiskárnu 83 % dotazovaných.

Poměrně vyrovnané je zastoupení „vlastníků“ tiskáren v dalších věkových skupinách – mezi mileniály (narození 1981–1996) je to 71 %, v generaci X (narození 1965–1980) 76 % a v generaci Boomers (narození do roku 1964) 76 %.

Jak lidé domácí tiskárny používají

Respondenti využívají domácí tiskárny nejčastěji k tisku pracovních dokumentů (téměř 50 %) nebo podkladů do školy pro sebe nebo své děti (30 %). Generace Z tvoří nejpočetnější zastoupení těch, kteří tisk využívají k pracovním a studijním účelům. Fotografie doma tiskne pouhých 16 % všech dotazovaných a 15 % s pomocí tiskárny připravuje dětem podklady pro hraní si nebo tvoření. Fotografie si doma nejčastěji tisknou mileniálové, stejně jako podklady pro hraní a tvoření s dětmi.

Tři čtvrtiny (75 %) dotázaných používá tiskárnu minimálně jednou měsíčně, celá čtvrtina tiskne alespoň několikrát týdně. Jen 13 % prakticky tiskárnu nepoužívá.

Metodologie

Průzkum proběhl v polovině srpna 2024 na vzorku 604 respondentů reprezentativním pro internetovou populaci ČR ve věku 15-65 let prostřednictvím internetového dotazníku agenturou STEM/MARK.

Profilová karta firmy

HP Inc.

HP Inc.

Naší vizí je vytvořit technologii, která každému změní život k lepšímu – každému člověku, každé organizaci a každé komunitě na celém světě – a to kdekoli. To nás motivuje a inspiruje dělat to, co děláme. A vyrábět to, co vyrábíme. Objevovat a znovuobjevovat. Vytvářet technologie, které ohromují. Nepřestáváme jít energicky za svým, protože ani vy nepřestáváte. Také znovuobjevujete způsob, jakým pracujete. Jakým si hrajete. Jakým žijete. Díky našim technologiím znovuobjevíte svět.

To je naše poslání. To je společnost HP v novém kabátě.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Klára Janečková (OKI): Osobní přístup je stále důležitý

12. 12. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Klára Janečková je v české pobočce OKI Europe obchodní manažerkou zaměřenou na sektor open channel, tedy převážně na resellery bez smluvního vztahu s OKI. Zároveň pomáhá rozvíjet tento sektor i v dalších evropských zemích. V letošním roce se stala součástí obchodního týmu OKI, který vede Jan Denkstein a o resellery v něm pečují obchodníci Miroslav Pávek, Jiří Sojka a Pavel Míka. Čtěte více

Celosvětové dodávky tiskáren a multifunkcí vzrostly o 3,8 %

3. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej tiskáren a multifunkcí se ve třetím čtvrtletí 2024 podle průzkumu společnosti IDC vzpamatoval a dosáhl meziročního růstu o 3,8 % na přibližně 20,3 milionu dodaných kusů. Po pěti po sobě jdoucích kvartálech jde o první známky pozitivních změn. Vzrostla i hodnota dodávek, a to o 1,1 % na 9,4 miliardy USD. Čtěte více

Prodej tiskáren a multifunkcí ve druhém čtvrtletí roku 2024 klesl o 1,5 %

23. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové dodávky tiskových zařízení se ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně snížily o 1,5 % na necelých 19,2 milionu kusů. Podle nových údajů společnosti IDC se rovněž meziročně snížila i celosvětová hodnota dodávek všech zařízení, a to o 6,6 % na 8,9 miliardy USD. Čtěte více

Celosvětový prodej tiskáren v prvním čtvrtletí roku 2024 klesl

10. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové dodávky tiskových periferií se v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně snížily o 17,6 % na 18,8 milionu kusů. Hodnota dodávek se v tomto čtvrtletí rovněž meziročně snížila, a to o 15,6 % na 9,3 miliardy USD. Čtěte více