Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů.
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Jak se společnosti ViewSonic v současné chvíli daří?

Jistě si vzpomínáte, že covidová pandemie v IT nastartovala intenzivní růst prodejů. Pak však přišlo složitější období ovlivněné makroekonomickým vývojem a třeba i válkou na Ukrajině, což samozřejmě mělo negativní dopady. Od roku 2022 jsme proto ve ViewSonicu pracovali na vylepšení efektivity a na zohlednění postpandemické situace, která byla oproti předešlým letům výrazně jiná.

V současné chvíli tak máme výborné výsledky a v Evropě, ale i v ostatních regionech, kde společnost působí, vykazujeme dvouciferný růst. Velmi dobře si navíc vedeme i v oblastech střední a východní Evropy, kam jsme v uplynulých letech hodně investovali. Těší nás to také v porovnání s ostatními odvětvími IT trhu, která dnes většinou spíše stagnují. Před čtyřmi nebo pěti lety jsme na tom tak dobře nebyli, ale podařilo se nám poskládat a stabilizovat náš tým a nepříznivou situaci zvrátit. Naše výsledky tak vypadají velmi slibně a my jsme za ně opravdu vděční.

V současné chvíli hodně těžíme z naší dřívější snahy zaměřit se na poskytování komplexních řešení, nikoli pouhého hardwaru. S radostí tak můžu říct, že ViewSonic již není jen výrobcem zařízení, ale poskytovatelem ucelených řešení. Pracujeme na tom již pět nebo šest let a výsledky naší snahy jsou velmi dobře vidět.

Jak se ViewSonic odlišuje od své konkurence?

Kromě hardwaru samotného jsme se tak zaměřili také na software a služby, což je kombinace, která jako celek dokáže zaručit výrazně lepší uživatelský/ zákaznický zážitek než jakákoli část sama o sobě. Přerod z dodavatele hardwaru na dodavatele komplexních řešení nám pomáhá a jde o jednu z nejdůležitějších odlišností od většiny konkurentů. Samozřejmě nám to pak pomáhá i v očích našich partnerů a partnerského ekosystému, což se opět projevuje i na našich hospodářských výsledcích.

Díky posunu k výrobě a prodeji komplexních řešení, kdy je hardware doplněn o kvalitní a funkční software a související služby, jsme schopni lépe pomáhat našim zákazníkům. Zákazníky chceme posunovat dál. Příkladem může být digitalizace, což je dnes hodně důležité téma. Například v oblasti vzdělávání tak neustále rozvíjíme svou platformu MyViewBoard. Obdobná řešení pak nabízíme i podnikům nebo úřadům.

Výhodou je také možnost interakce se systémy třetích stran, jako jsou třeba Microsoft 365 nebo Google Suite či Google Scholar. Nezaměřujeme se však jenom na ekosystémy související s komunikací či spoluprací, jde třeba i o pomůcky pro hráče nebo pro profesionální grafiky, kteří ocení napojení na ekosystémy firem jako Adobe či Pantone. Snadná integrace takových nástrojů s našimi řešeními je velmi praktická záležitost, která dokáže lidem výrazně usnadňovat práci a zvyšovat jejich efektivitu. To může být další aspekt, kde se lišíme od konkurence.

Které tržní segmenty dnes považujete za nejslibnější?

Takových segmentů je hned několik. Jedním z nich je určitě spotřebitelská oblast (hlavně herní monitory), kam můžeme přiřadit i některá profesionální řešení, jako jsou monitory s vysokou barevnou přesností, které ocení tvůrci videí a multimediálního obsahu obecně, což je dnes rychle rostoucí produktová kategorie.

Do korporátního (firemního) i vzdělávacího segmentu jsme v posledních letech masivně investovali. V prostředí firem a institucí dnes hrají velmi důležitou roli například konferenčních řešení, protože v postpandemickém období rychle roste obliba hybridního či kompletně vzdáleného způsobu práce. Zde jsou tato řešení kriticky důležitá, protože zajištění hladké, efektivní a bezproblémové spolupráce mezi jednotlivými pracovníky i týmy může být klíčové.

Co dnes považujete za nejdůležitější trendy v byznysovém či vzdělávacím segmentu?

Do rozvoje a digitalizace ve vzdělávání se dnes plošně investuje napříč všemi státy. A to od základních a středních škol až po univerzity. Pro ViewSonic je tento segment velmi atraktivní. Stále více se do dění zapojuje také umělá inteligence a s ní související technologie. Intenzivně také rozvíjíme nejrůznější koncepty toho, jak by mohla vypadat výuka v budoucnu. Zapojujeme jak žáky a studenty, tak i učitele, školy či univerzity a také vlády či úřady a v neposlední řadě také rodiče. Všem zapojeným účastníkům se snažíme usnadnit jejich každodenní úkoly (které se samozřejmě u každého z nich liší) a vylepšovat jak průběh výuky, tak i veškeré s ní související další aktivity. Stále důležitější je také individualizace výuky, protože každý žák či student má odlišné tempo a odlišné potřeby. Věřím, že díky našemu ekosystému složenému z fyzického hardwaru, ale i softwaru, služeb a umělé inteligence se nám to daří.

Dopady to má samozřejmě i na provozovatele vzdělávacích institucí. Ti mají díky našemu ekosystému k dispozici celou řadu neocenitelných informací, statistik a výstupů, které mohou využívat k dalšímu vylepšování veškerých procesů nebo třeba k přesnějšímu směrování investic tam, kde jsou nejvíce potřeba.

To samé samozřejmě děláme také ohledně budoucnosti firemních jednání, meetingů nebo zasedacích místností. Určitě nemusím dodávat, že napříč segmenty vždy nabízíme i důležité oborové certifikace zaručující spolupráci našich řešení se službami našich partnerů, jako jsou Microsoft, Google či třeba Zoom.

Můžete nám představit nejzajímavější produkty ze spotřebitelského segmentu?

Zde bych určitě rád zmínil naše projektory X1-4K a X2-4K s certifikací pro Xbox, které nabízejí skvělé funkce a vlastnosti pro hráče, ale zároveň se dobře uplatní i jako součást domácího kina. Pro mnohé může být výhodou také integrace Google TV. Velmi dobré herní projektory jsme měli již dříve, ale tady jdeme ještě dál. Vyzdvihnout v této souvislosti můžu také náš elitní herní OLED monitor XG272-2K-OLED, což je jedna z našich vlajkových lodí a jeden z nejpokročilejších modelů na trhu vůbec. V neposlední řadě bych vyzdvihl přenosný laserový smart projektor M10, který nabízí díky nasazení technologie RGB laser perfektní obrazovou kvalitu a zářivé, ale přesné barvy.

Představíte nám i nejzajímavější byznysové produkty?

V loňském roce jsme představili velmi zajímavý produkt, kterým jsou skládací LED displeje. Jde o nejpokročilejší technologii svého druhu a na trh jsme s ní přišli jako první. Takové panely nabízejí i přes velké úhlopříčky skvělou mobilitu a hodí se i pro častější převážení. Jejich instalace navíc nezabere příliš mnoho času.

Hrdí jsme také na naše all-in-one displeje typu direct LED s technologií GOB (Glue-on-Board), která výrazně zvyšuje odolnost obrazovky. Opět patříme mezi první výrobce, kterým se takové řešení podařilo uvést na trh. Velmi atraktivní je také možnost zákaznického přizpůsobení tvaru panelů – nemusí jít jen o obdélníky či čtverce, jsme schopní vyrobit téměř jakékoli provedení včetně asymetrických návrhů. Za zmínku stojí také odnímatelný ovládací box, který lze snadno oddělit od displeje a vhodně jej umístit podle dispozic instalace. Výhodou jsou také nároky na napájení – u standardních LED instalací potřebujete opravdu velký napájecí zdroj, ale zde si vystačíte se zařízením o něco málo větším, než je klasický televizní soundbar. Spotřeba energie je dnes pro podniky také velmi aktuální téma.

Velmi důležitá jsou v této souvislosti také naše řešení pro pracovní prostředí, videokonference a nástroje pro spolupráci. Nová řešení jako ViewSonic Meeting Space Solution pro Microsoft Teams Rooms nebo software TeamWork jsou navržena tak, aby zvýšila efektivitu práce a spolupráce a jsou ideální jak pro obchodní, tak pro akademické prostředí. A zapomenout nesmíme ani na nový software pro spolupráci TeamOne využívající umělou inteligenci.

Společnost ViewSonic dodává své produkty a řešení výhradně prostřednictvím resellerů. Jak se svou partnerskou sítí pracujete?

Ano, prodáváme výhradně prostřednictvím partnerského kanálu. Pro různé typy produktů však využíváme různé partnery. Prodej koncovým zákazníkům probíhá většinou prostřednictvím e-tailerů a retailerů. V případě komplexnějších dodávek do firem či vzdělávacích institucí pak spolupracujeme i se specializovanými (VAD) partnery. Zde jde primárně o B2B či vzdělávání. Například pro oblast vzdělávání máme vyhrazený specializovaný tým, který naše partnery rozvíjí a pomáhá jim dobře pochopit celý náš ekosystém.

Máme kvalitní hardware, software, služby i partnery a z této kombinace se snažíme vytěžit co nejvíce. Naše partnery školíme, poskytujeme jim perfektní zázemí a celkově děláme všechno proto, aby byli oni i naši zákazníci co nejspokojenější. Opravdu se snažíme o to, aby se partneři s našimi řešeními seznámili co nejlépe, ať již prostřednictvím online, či offline školení nebo kurzů probíhajících přímo na naší centrále. Dnes už totiž opravdu nestačí jen pouhé pochopení hardwaru, ale stejně důležitou roli, možná důležitější, mají i software a služby a celý související ekosystém.

Partneři musejí pochopit také další náležitosti –třeba záruční či pozáruční servisní služby. Nabízíme celou řadu záruk včetně prodloužených lhůt na pět až sedm let nebo možnost výměny zařízení přímo v sídle zákazníka.

Chtěl byste něco dodat závěrem?

Svět se rychle mění a stejně tak i potřeby a požadavky zákazníků. My se tomu jako výrobci musíme spolu s partnery a distributory přizpůsobit. Musíme být pro naše zákazníky průvodcem, který jim v tomto rychle se měnícím světě pomůže. A to bez našich partnerů a spolupráce s nimi nezvládneme. Navíc dnes samozřejmě všude panuje obrovská konkurence. Ve ViewSonicu se proto snažíme dělat věci jinak. Skoro každý dnes dokáže vylepšovat produkty po technické stránce – nabídnout větší obrazovku nebo třeba vyšší jas. Ale to není všechno. Zákazníci to často ani nedokážou ocenit. Všichni však ocení trvalou, spolehlivou a udržitelnou obchodní spolupráci. Hlavním cílem ViewSonicu je takové prostředí vytvářet a do budoucna nadále budovat a posilovat náš partnerský ekosystém s dlouhodobými vztahy. Ostatně, stavíme na zkušenostech, které sbíráme již déle než 35 let.

Podobné články

Martina Vlčková (SWS): Jsme silnější

18. 12. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Jak se změnil tradiční český distributor po akvizici skupinou ALSO? Které trendy momentálně SWS sleduje a co chce nabízet svým partnerům, to nám prozradila žena v čele této společnosti Martina Vlčková, CCO SWS. Čtěte více

Klára Janečková (OKI): Osobní přístup je stále důležitý

12. 12. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Klára Janečková je v české pobočce OKI Europe obchodní manažerkou zaměřenou na sektor open channel, tedy převážně na resellery bez smluvního vztahu s OKI. Zároveň pomáhá rozvíjet tento sektor i v dalších evropských zemích. V letošním roce se stala součástí obchodního týmu OKI, který vede Jan Denkstein a o resellery v něm pečují obchodníci Miroslav Pávek, Jiří Sojka a Pavel Míka. Čtěte více
Marcin Gaczor, business development manažer v Kingstonu

Marcin Gaczor (Kingston): Distributorům a resellerům zůstáváme věrní

3. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Kingston)
S Marcinem Gaczorem, business development manažerem společnosti Kingston, který má na starosti zastoupení značky na českém a slovenském trhu, jsme hovořili o nejnovějších trendech v segmentu operačních pamětí a úložišť. Zásadních novinek, které Kingston v nedávné době představil, nebo které brzy uvede na trh, je přitom více než dost… Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více