Nákup na třetiny se v Česku zabydlel na více než tisícovce tuzemských e-shopů

9. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Nákup na třetiny, který umožňuje rozložit platby nad 1 500 Kč do tří plateb bez poplatků a navýšení, spustilo Twisto v lednu 2022. Nyní společnost hlásí, že ho lidé využili na více než tisícovce e-shopů. Zákazníci si jej oblíbili například na největším českém e-tržišti Allegro, největším prodejci vstupenek Ticketportal i na české e-commerce stálici Slevomatu.

Zákazníkům pro využití služby stačí e-mailová adresa a platební karta, kterou zaplatí první třetinu platby. Z širších možností placení těží kromě zákazníků i e-shopy, přivádí jim totiž více klientů a zvyšují objem nákupů.

„Nákup na třetiny funguje na jednoduchém principu – vyberete zboží, vyberete způsob doručení, zadáte svou e-mailovou adresu a kartou zaplatíte první třetinu ceny. Zbylé dvě třetiny pak postupně zaplatíte v dalších dvou měsících. Rozložení je přitom úplně zdarma. Neutratíte tak tolik peněz najednou a máte více volných prostředků na další nákupy,“ popsal princip služby Jan Hanzlík, country manager Twista.

Nákup na třetiny tak nyní díky Twistu vyzkoušeli zákazníci na více než 1 000 českých e-shopech. U všech plateb se zákazníkům zobrazí možnost zaplatit nákup po třetinách, na kterou stačí kliknout a následovat instrukce. Můžou si přitom vybrat, zda se jim mají další dvě platby strhnout z karty automaticky, nebo jestli to udělají ručně.

„Nákup na třetiny se u našich spolupracujících e-shopů osvědčil. Díky němu vzrostla průměrná hodnota objednávky, dneska se pohybuje kolem 4 000 Kč, a díky naší službě se taky zvyšuje ochota zákazníků na e-shopech nakoupit – mohou si snáz pořídit dražší zboží, aniž by to zásadně zatížilo jejich měsíční rozpočet,” doplnil Hanzlík.

Nákup na třetiny je pro zákazníky zcela zdarma. Náklady za službu nesou e-shopy, kterým se ale rozšíření platebních možností vyplácí. V současné době je Nákup na třetiny na e-shopech přítomný i díky platebním branám GoPay, PayU a Comgate. Za poslední rok narostl počet transakcí s Nákupem na třetiny od Twista více než šestkrát.

Velký nárůst transakcí u platebních metod od Twista e-shopy zaznamenaly, když začaly používat tzv. widgety. To jsou interaktivní prvky vestavěné do webových stránek, které zákazníkům rovnou zobrazují cenu rozdělenou na třetiny. Všem e-shopům, které je používají, bez výjimky narostl celkový objem peněz zaplacených Twistem. Například na internetovém tržišti Allegro se po zavedení widgetů zvýšila celková částka za Twisto nákupy o 40 %, celkový počet transakcí potom o 33 %.

Věděli jsme, že widgety pomáhají, ale musím přiznat, že když jsme si hodnotili čísla z několika e-shopů, byl pro mě tak obrovský nárůst ve všech sledovaných parametrech příjemným překvapením,” uzavřel country manažer Twista.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více