Přepravce GLS se propojil se sítí AlzaBoxů

20. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Mezinárodní balíkový přepravce GLS začal doručovat balíky z e-shopů mimo svých balíkomatů GLS Parcel Box i do sítě AlzaBoxů. Společnost reaguje na dlouhodobě rostoucí oblibu balíkomatů, které v současnosti podle průzkumu společnosti GLS aktivně využívá již každý pátý Čech.

Balíkový přepravce GLS dále posiluje svou přepravní síť v České republice a připojuje ke svým výdejním místům a balíkomatům, tzv. GLS Parcel Boxům, také rozsáhlou síť výdejních automatů společnosti Alza.cz. Reaguje tak na jejich rostoucí oblibu. V roce 2016 balíkomaty aktivně využívala pouhá 3 % lidí, dnes je to již pětina (20 %). Zákazníci společnosti GLS mají nově možnost adresovat svoje zásilky i do sítě 1 300 AlzaBoxů, které jsou postaveny na strategických a frekventovaných místech.

„Neustálé rozšiřování flexibility naší přepravní sítě je v současnosti nesmírně důležité. Chceme našim zákazníkům nadále poskytovat svoje tradičně vysoce spolehlivé přepravní služby s maximálním přizpůsobením doručování na poslední míli dle jejich aktuální volby. Jsme proto velmi rádi, že díky propojení se sítí AlzaBoxů jim můžeme být ještě blíž, když počet výdejních míst v letošním roce překročí hranici tří tisíc,” uvedlPavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Kromě dostupnosti a dosažitelnosti AlzaBoxů je dalším přínosem pro zákazníky provoz bez výpadků, dostatečná kapacita a zabezpečení. Díky velkokapacitním boxům se stem a více schránkami se tak lidé mohou spolehnout na volnou kapacitu pro jejich balíčky. „Našim cílem je, aby se AlzaBoxy staly součástí infrastruktury obcí tak jako připojení k internetu nebo mobilní signál. Lidé nepřemýšlejí nad tím, kdo je poskytuje, ale co jim přináší. Proto jsme rádi, že se do sítě v Česku a na Slovensku připojuje další velký dopravce, jakým je GLS. Otevírá tak cestu do AlzaBoxů dalším tisícům e-shopů a opět je o něco přibližuje tomu, že si lidé budou moct vyzvednout všechny své zásilky na jednom místě, pohodlně a v čase, který jim vyhovuje,” dodal Jakub Krejčíř, místopředseda představenstva Alza.cz.

Krok ke snížení uhlíkové stopy

Připojení k síti AlzaBoxů nepřinese pouze další možná místa k vyzvedávání balíčků, ale napomůže také ke snížení emisí, o které společnost GLS v balíkové přepravě dlouho usiluje. „Udržitelná doprava a ochrana životního prostředí jsou součástí našich dlouhodobých aktivit. Využití sítě AlzaBoxů tak napomůže nejen ke snížení uhlíkové stopy, ale také k lepšímu využití veřejného prostoru. Nejsme totiž nuceni stavět ve všech lokalitách další nové boxy, naopak efektivně využíváme již vytvořené doručovací kapacity,” uzavřelVčela.

Podobné články

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více