78 % „on-line Čechů“ nakoupí vánoční dárky na internetu

22. 11. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Objednat vánoční dárky online je pro uživatele internetu v Česku běžná záležitost. Jak potvrdil výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), objednat balíček pro své blízké v e-shopech plánuje letos 78 % on-line Čechů. Ti se chystají nakupovat ve velkém již v listopadu, nejčastěji přitom budou vkládat do virtuálních košíků hračky.

Panelový výzkum mezi více než 1 300 spotřebiteli ukázal, že téměř šest procent z nich nakoupí na internetu všechny letošní dárky. „Většinu dárků v e-shopech letos v součtu objedná 41 % nakupujících. Alespoň některé pak zakoupí v internetových obchodech dalších 37 %,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Z výsledků aktuálního výzkumu také vyplynulo, že nejčastěji budou vánoční nákupy vyřizovat on-line nakupující ve věku 25 až 34 let. „V této věkové kategorii pořídí většinu letošních dárků po internetu téměř 56 % respondentů.“

Češi letos plánují být s přípravou na Vánoce v předstihu. Na otázku, v jakém období se chystají objednat většinu dárků, totiž zákazníci internetových obchodů nejčastěji uvedli druhou polovinu listopadu. „Zkušenost posledních let ukazuje, že roste zájem o nakupování v období okolo Black Friday a dalších slevových akcí. Ten letos připadá na 26. listopad. Zároveň chtějí mít zákazníci klid a dárky proto objednávají ve větším předstihu. Na druhou stranu ale víme, že některá předsevzetí neplatí stoprocentně. Proto předpokládáme, že i první dva prosincové týdny budou z hlediska obratů patřit k vrcholům celého roku,“ doplnil Jan Vetyška.

A jaké zboží budeme do košíků internetových obchodů vkládat nejčastěji? Hned 40 % respondentů výzkumu uvedlo, že letos na Vánoce objednají alespoň jednu hračku. Dalšími v pořadí jsou pak knihy (39 %), kosmetika, produkty pro zdraví a krásu či parfémy (32 %), oblečení a boty (31 %) a překvapivě také vstupenky na události (28 %). „I když Češi budou nejvíce objednávat hračky, největších obratů dosáhnou e-shopy tradičně v kategoriích jako je elektronika, mobilní telefony či bílé zboží a také notebooky a počítače. Také letos tak čekáme rekordní výsledky a meziroční růst nejméně o 17 %,“ uzavřel Jan Vetyška.

On-line panelový výzkum APEK byl připraven ve spolupráci s odbornou agenturou Nielsen Admosphere na vzorku 1 345 respondentů.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více