Nejlepší cesta k zákazníkům vede přes e-mail aneb výhody e-mail marketingu
Sociální sítě mají podle webu statista.com celosvětově 3,4 miliardy uživatelů. Ačkoli se toto číslo zdá být obrovské, e-mail denně použije ještě o půl miliardy lidí víc. V tomto ohledu je na prvním místě ve všech věkových kategoriích. Kontrola e-mailové schránky je dokonce suverénně nejčastější online aktivitou, kterou lidé ráno po probuzení udělají jako první. Důležitější však je, že e-mail se optikou nejnovějších výzkumů jeví jako nejvhodnější kanál, skrze který lze promlouvat ke svým potenciálním i stávajícím zákazníkům. I to je důvod, proč si jej dnešní internetoví prodejci mohou jen stěží dovolit přehlížet.
Nejlevnější a nejefektivnější
Přednosti e-mail marketingu: |
|
|
|
|
|
|
Poměr cena – výkon je zřejmě tím zásadním kritériem, které dává v současnosti e-mailingu náskok před konkurencí. „Dobře optimalizovaný e-mail marketing může být až desetkrát levnější než kupříkladu PPC reklama na sociální síti. E-mail má rovněž suverénně nejlepší konverzi. Nové výzkumy ukazují, že zákazníci, kteří nakupují produkty skrz e-mailovou nabídku, utrácí o 138 % víc než ti, kteří e-mail s nabídkou neobdrželi,“ uvedl Břetislav Strnad,ředitel společnosti Webkomplet, do které patří i služba Mail komplet.
Mimořádnou účinnost e-mailingové komunikace dokládá i zjištění, podle kterého je za 30 % tržeb běžných e-shopů zodpovědný právě e-mail marketing. Neoddiskutovatelnou výhodou tohoto nástroje je rovněž skutečnost, že výsledky jeho působení lze velmi dobře měřit. Oproti sociálním sítím nabízí e-mailing rovněž nepoměrně vyšší šanci, že příjemce reklamní sdělení zaznamená. Jinými slovy, že jej zasáhne. Není tedy příliš překvapující, že návratnost investic (ROI) se v případě e-mailingu, podle výzkumu společnosti Litmus, průměrně pohybuje kolem 4 200 %. Za každý investovaný dolar se tak inzerující firmě vrací 42 dolarů.
E-mailem budujete vztah
Jedním z hlavních trumfů e-mail marketingu je podle Strnada fakt, že skrze něj lze dosáhnout mnohem osobnějšího kontaktu mezi zákazníkem a prodávajícím: „Citlivou, pravidelnou a správně personalizovanou komunikací prostřednictvím e-mailingu je možné s klientem navázat mnohem autentičtější vztah než v případě jiných nástrojů. Marketingovou komunikaci prostřednictvím sociální sítě považují mnozí uživatelé za narušení jejich vlastní soukromé zóny. E-mail je v tomto ohledu mnohem méně invazivní a plní spíše roli poštovní schránky, kam si lidé přichází pro zprávy, jež jim jsou adresovány.“
Velká část zákazníků se po uskutečnění nákupu přes e-shop na stránky prodejce již znovu nevrátí. Za pomoci e-mailové adresy však lze s odběratelem opětovně navázat kontakt. V případě vhodně zvolené strategie se tak náhodný kupující může proměnit ve stálého zákazníka.
Král mrtev není, stále vládne
Představené výhody e-mailového marketingu v kontextu dnešních trendů nenaznačují, že by měl být v příštích letech z pomyslného trůnu kýmkoliv sesazen. „Obliba e-mailingu každým rokem roste a je pravděpodobné, že se na tomto trendu v budoucnu nic zásadně nezmění. Nové pronikající inovace jako redesign či důraz na interaktivitu navíc posouvají e-mail marketing na další úroveň. Je tak stále schopen držet krok s moderními trendy a být nadále nejefektivnějším nástrojem pro online komunikaci se zákazníky,“ uzavřel Strnad.