Důvěra mezi podnikateli se meziměsíčně zlepšila, spotřebitelé zůstávají skeptičtí
Růst důvěry v únoru zaznamenal ČSÚ ve všech odvětvích s výjimkou obchodu. „Spíše než jako kýžený obrat sentimentu lze výsledky únorových konjunkturálních průzkumů mezi podnikateli prozatím označit za mírnou korekci minulých výrazně nepříznivých hodnocení. U nezanedbatelné části otázek totiž pořád převládají negativní odpovědi,“ uvedl Jiří Obst, vedoucí oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ.
Mezi spotřebiteli se důvěra v ekonomiku meziměsíčně snížila. „Již tak nízká důvěra spotřebitelů v únoru znovu klesla. Lidé se více než v lednu obávají nejen zhoršení celkové ekonomické, ale i vlastní finanční situace. Výrazně vzrostl také podíl spotřebitelů očekávajících v následujících 12 měsících zvýšení nezaměstnanosti a růst cen,“ doplnila k aktuální situaci Veronika Ptáčková z oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ.