Na Black Friday byly e-shopy až osmkrát vytíženější

8. 12. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Luigi’s Box)
Na celosvětový nákupní svátek Black Friday, jehož slevové akce mnohdy trvají až do pondělí, zaznamenaly e-shopy osminásobnou aktivitu oproti normálu. Návštěvníci e-shopů tak podle dat z 500 největších e-shopů během prodlouženého víkendu udělali přes 180 milionů akcí spojených s nákupem produktů. Více než 24 milionů přitom bylo přímo spojeno s vyhledáváním produktů.

„Ve srovnání s rokem 2019 jsme na e-shopech zaznamenali zhruba čtyřicetipěti procentní nárůst aktivity. Nejvíce přitom zákazníci nakupovali v pátek, o něco méně v neděli. V sobotu a pondělí pak byla návštěvnost e-shopů asi o třetinu nižší," uvedl Gejza Nagy, CEO slovenského startupu Luigi's Box. Ten poskytuje e-shopům inteligentní vyhledávání a doporučení produktů pro zvýšení prodeje. Online nakupování tak 500 největším e-shopům, které jeho technologie využívají, přineslo přes 180 milionů událostí ve vyhledávací analytice. Činnosti vykonané návštěvníky e-shopů, mezi které spadají zobrazení stránek, použití vyhledávání, prokliky i dokončení nákupu, přitom pouhý týden před tím čítaly kolem 23 milionů.

Na Black Friday zákazníci ví, po čem jdou

Během nákupních dní také systémy Luigi's Box dodaly zákazníkům přes 24 milionů výsledků vyhledávání a pomohly v zadání správného názvu výrobku díky funkci takzvaného našeptávače. Ty například umí zjistit, jaká klíčová slova zákazníci zadávají, aby se dostali ke specifickému výrobku, i z jakého důvodu třeba objednávku nedokončili. Nástroje slovenského startupu tak umí zjistit, jak seřadit nejlépe výsledky ve vyhledávání nebo který produkt má systém nakupujícímu doporučit.

Právě optimalizace vyhledávání je jednou z klíčových věcí, na které by se e-shopy měly zaměřit. A to platí zejména kvůli dním, jako je Black Friday či předvánoční prodeje. „Zákazníci nakupující v tyto dny přesně vědí, co chtějí. Jejich cesta k produktu tak vede přirozeně přes vyhledávání. Pokud ale vyhledávač e-shopu nefunguje správně, jednoduše se může stát, že zákazníci nenakoupí u vás, ale u konkurence," vysvětlil Nagy. Při správném nastavení skončí pouhých dvě až pět procent vyhledávání bez výsledků, naopak u většiny webů, které optimalizaci neřeší, je to v průměru 20 až 40 %.

Nejčastějších důvodů, proč zákazníci nenajdou hledaný produkt, je přitom několik: překlep, použití cizojazyčného slova či zadání synonyma, k němuž nemá e-shop přiřazený výrobek. A všechny představují potenciální ztrátu zisku. Zákazníci totiž ne vždy hledají produkt přesně tak, jak ho má obchod uvedený na svých stránkách. „Třeba místo slova 'reproduktor' zadají pojem 'reprák', případně název hledají v množném čísle. Databáze by proto měla počítat i s takovými alternativami," vysvětluje spoluzakladatel startupu, jehož nástroje dokáží díky umělé inteligenci a strojovému učení tyto problémy vyřešit. Jsou dostupné pro všechny e-shopy běžící na libovolné platformě a pro platformu Shoptet dokonce na jediné kliknutí.

Údaje ve článku vyplývají z dat 500 největších e-shopů, které používají nástroje na analýzu a optimalizaci vyhledávání od startupu Luigi's Box. Patří mezi ně například Electro World, Benu, Lékárna.cz, Astratex, O2, Košík.cz či Dedoles.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více