Říjnová e-commerce rostla o 31 %

18. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Byť se kamenné obchody zavřely až koncem měsíce, měla vládní opatření ve spojení se začátkem vánoční sezóny na růst e-commerce velký vliv. Nákupní rádce Heureka.cz srovnal meziroční růst top kategorií na internetu během první a druhé koronavirové krize.

„Zajímavým z pohledu růstu jsou během druhé vlny pandemie koronaviru třeba webkamery, které rostou meziročně o tisíce procent – zhruba trojnásobně oproti březnovým číslům,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

Letos roste e-commerce už od samého začátku roku,kovidové vlny (a s tím spojená vládní opatření) nastartovaly opravdový boom. „Březnová a dubnová čísla byla meziročně na růstu 39 respektive 35 %,“ řekl Tomáš Braverman z Heureky a doplnil: „V říjnu jsme sledovali meziroční nárůst o 31 %. A to je potřeba zdůraznit, že se offline svět zavřel až kolem dvacátého října. E-commerce letos čeká z pohledu čísel neuvěřitelné období.“ Některé e-shopy zažívaly „první Vánoce“ už během jara, a teď se maximálně soustředí na ty ‚pravé‘. Ve spojení s vánoční sezónou budou rozhodně další měsíce atakovat rekordy, celý rok by mohl oproti loňsku vyrůst meziročně až o 33 %.

Šicí stroje má z jara každý, webkamery se dají sehnat až teď

Rozdíl oproti první vlně lze pozorovat například v elektronice, třeba u šicích strojů. „Je vidět, že ten, kdo chtěl a uměl šít, si šicí stroj pořídil už v březnu. Oproti březnovému meziročnímu skoku o 666 % vyskočil jejich prodej v říjnu ‚jen‘ o 45 %,“ poznamenal Braverman. Opačný trend je vidět zase u webkamer. Ty vyrostly v říjnu o tisíce procent oproti necelé tisícovce na jaře, tedy v březnu. „V březnu došlo totiž k poměrně rychlému vyprodání skladových zásob webkamer. Navíc, teď v říjnu nastal i kompletní přechod na distanční výuku, který poptávku po webkamerách oproti jaru posílil,“ vysvětlil Braverman. „Dalším zajímavým příkladem je třeba alkohol. V březnu válcoval tuto kategorii líh, ze kterého se vyráběla ‚domácí‘ dezinfekce. Během druhé vlny to vypadá, že lidé spíš než na výrobu dezinfekce pořizuji alkohol pro vlastní potěšení. Nejprodávanějším říjnovým druhem je rum Don Papa,“ uzavřel Braverman.

Přehled růstu dalších kategorií a srovnání březnových a říjnových čísel včetně zajímavých nejprodávanějších produktů najdete zde.

Podobné články

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více