Během pandemie byla uzavřena pětina výdejních míst

21. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Pandemie koronaviru na dlouhé měsíce utlumila společenský i ekonomický život po celé zemi a výrazně zasáhla také kamenné prodejny, které zároveň slouží jako výdejní místa pro logistické firmy. Pětina z nich měla úplně zavřeno. I přesto provozovatelé vidí situaci poměrně optimisticky a další propady tržeb v souvislosti s možnou druhou vlnou neočekávají.

Kamenné prodejny i přes propady tržeb v prvním pololetí vidí situaci poměrně optimisticky. Dva ze tří provozovatelů výdejních míst v České republice očekávají stabilizaci v druhé polovině roku a 17 % dokonce předpokládá nárůst tržeb. I přes výrazná vládní opatření během koronavirové pandemie mohla více než polovina provozoven (55 %) pokračovat ve své hlavní činnosti, i když 28 % s jistým omezením, např. zboží prodávali pouze přes okénko a ve zkrácené době. Zcela zavřeno měla necelá pětina provozoven (18 %), jednou z nich byla prodejna s postelemi a matracemi NO+BL v Plzni, která provozuje výdejní místo GLS ParcelShop. „Během mimořádného stavu jsme měli zavřeno, což se zásadně projevilo na našich tržbách. I přes zhoršující se situaci s počtem nakažených se podzimu neobáváme a věříme, že k dalšímu uzavření nedojde a budeme se moci spolehnout i na podporu za provozování výdejního místa balíků u přepravce GLS, se kterým spolupracujeme již čtvrtým rokem,“ uvedla Pavlína Krýslová, majitelka NO+BL Plzeň.

Jako nejčastější záchranné opatření uváděly provozovny jednání o odpuštění nájmu (29 %), 14 % pak využilo kurzarbeitu a 11 % muselo sáhnout ke snižování platů. Pouze tři procenta respondentů bylo nuceno propouštět. Téměř třetina provozovatelů však uvádí, že nemusela žádná záchranná opatření přijímat, protože jim tržby výrazně neklesaly.

Přilákat lidi do prodejny je největším benefitem

Výdejní místa balíkových přepravců profitují především ze zvýšeného počtu příchozích zákazníků do prodejny, uvádí to čtyři z pěti kamenných prodejen (77 %). Dvě pětiny (40 %) provozoven považují za výhodný dostatečný příjem z provozu výdejního místa pro konkrétního přepravce a pětina vnímá jako výhodu možnost výdělku za balíky přijímané k odeslání. Možnost odesílat vlastní zboží se slevou uvádí jako hlavní výhodu 21 % dotázaných. Provozovatelé výdejních míst naopak neradi komunikují s nespokojenými příjemci balíků (30 %). Necelá pětina pak za velkou nevýhodu považuje časovou zátěž na úkor vlastního prodeje, respektive vysokou zátěž před Vánoci. Podobný počet uvádí problémy se skladováním a nutnost pracovat s nadrozměrnými a těžkými balíky.

Většina provozoven u všech balíkových přepravců počítá s činností výdejního místa i do budoucna (73 %), další za předpokladu zvýšení odměny (24 %). „Velice nás potěšilo, že hodnocení od výdejních míst GLS je u těchto otázek nadprůměrné a naši partneři jsou se spoluprací s GLS i stávajícími podmínkami spokojeni,“ uvedl Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Informace vyplývají ze sociologického průzkumu balíkového přepravce GLS, do kterého se zapojilo na 150 kamenných prodejen, které provozují výdejní místa pro různé přepravce napříč Českou republikou.

Podobné články

Česká e-commerce ve třetím kvartálu roku 2024 nadále rostla

18. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšných předchozích dvou kvartálech podařilo udržet pozitivní trend i nadále. Třetí čtvrtletí tohoto roku skončilo s celkovým nárůstem tržeb o pět procent. Z pravidelné analýzy Heureka eCommerce Insider zároveň vyplývá, že se mírně snížila průměrná hodnota objednávky na 1 389 Kč. Čtěte více

Marketplaces vládnou online obchodu, prodejci se ale nestíhají adaptovat

2. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lesensky)
Marketplaces již v Evropě zajišťují polovinu online prodejů a zákazníci se na ně rychle adaptují. S rostoucím významem těchto platforem, jako jsou Allegro či Amazon, čelí české e-shopy stále silnější konkurenci. Pokud chtějí uspět, musí počítat s časovou investicí na adaptaci i se zkvalitněním zákaznického servisu. Důležité jsou také pozitivní zákaznické recenze. Čtěte více

Balíkovna doručí zásilky i do boxů pro rodinné domy

1. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balíkovna)
Balíkovna, která s 30% podílem na trhu patří mezi lídry v doručování balíků, inovuje svůj webový portál a rozšiřuje služby. Jednou z novinek jsou tzv. domovní boxy pro rodinné domy, které jsou ideálním řešením pro doručení balíků až domů. Čtěte více

Mailstep umožní e-shopům doručit i večerní objednávky hned druhý den

24. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailstep)
Mailstep, poskytovatel fulfillmentových služeb v České republice, nyní umožňuje doručovat zásilky podobně rychle jako matador tuzemské e-commerce, a to jak v Česku, tak i na Slovensku. Díky službě „Večer objednáno, zítra dodáno“ jsou i večerní objednávky vychystávány ještě tentýž den a zapojení dopravci je doručují již následující den. Čtěte více