Objem rozesílaných e-mailů narostl o desítky procent. Co dělat, pokud je musíte posílat také?

26. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit, která stojí za stejnojmenným nástrojem pro marketingovou automatizaci, pozorně sleduje, jaký dopad má aktuální situace týkající se koronavirové nákazy na to, jakým způsobem firmy po celém světě rozesílají e-mailingové kampaně. Co odborníci vysledovali a co vám radí?

Mailkit vypozoroval následující trendy, které charakterizují aktuální situaci na poli rozesílek e-mailů.

Nárůst objemu odeslaných e-mailů

Objem rozeslaných e-mailů narostl o více než 30 % v porovnání s průměrnými hodnotami typickými pro toto období, které je díky Valentýnu a blížícím se velikonočním svátkům vždy nadprůměrné. Množství celosvětově rozesílaných e-mailů se aktuálně přibližuje (a místy i překračuje) každoročním pomyslným vrcholům, které nastávají v období Black Friday a Vánoc.

Všechny firmy informují o koronaviru

Všechny společnosti se snaží rozesílat e-maily o koronavirové nákaze, 99 % z nich však obsahuje pouze irelevantní ujištění s nulovou přidanou hodnotou pro koncového příjemce. Toto chování je charakteristické nejen pro Českou republiku, ale pro celý svět.

Odesílatelé posílají zprávy na všechny kontakty

Ve většině případů odesílatelé panikaří a e-maily posílají na všechny příjemce v jejich databázích včetně těch, kterým poslední měsíce nebo roky vůbec nic neposílali.

Narostl objem spamu

Mezi 13. a 17. březnem zaznamenal Mailkit ve spamových pastech nárůst počtu těchto zpráv v řádu stovek procent. Nárůst poukazuje na to, že marketéři začali používat zastaralé databáze kontaktů, na které ještě navíc posílali irelevantní zprávy.

Nejvíce spamových zpráv obsahovalo tipy na rychlé zbohatnutí prací z domova. Druhým nejrozšířenějším obsahem zpráv, které končily ve spamu, byly nabídky na půjčky.

V době aktuální krize by se proto firmy, které chtějí rozesílat e-mailingové kampaně, měly řídit těmito doporučeními:

Pokud to není opravdu nezbytné, neměla by firma rozesílat e-maily ohledně koronaviru. Nikdo nepotřebuje číst o tom, že vaše firma dělá to nejlepší k ochraně zdraví vašich zaměstnanců a zákazníků. To byste měli ostatně dělat i běžně po celý rok. Máte-li potřebu takto informovat, zkuste využít sociální sítě.

Nastane-li situace, ve které opravdu musíte rozesílat, pamatujte na segmentaci. Nikdy neposílejte vaši zprávu na všechny kontakty, které máte k dispozici. E-maily posílejte pouze těm příjemcům, kteří reagovali na některou z vašich zpráv, kterou jste jim odeslali během posledních jednoho až tří měsíců.

Neodesílejte výrazně větší množství zpráv, než kolik posíláte běžně. Jakékoliv dramatické nárůsty v objemu rozeslaných e-mailů povedou k poškození vaší reputace.

Pokud vaše firma podniká ve zdravotnictví, musíte začít jednat co nejdříve. Spojte se s vaším poskytovatelem, který pro vás zajišťuje rozesílku e-mailingových kampaní. Ten má možnosti kontaktovat největší poskytovatele e-mailových schránek a dohodnout s nimi navýšení objemu e-mailových zpráv, které budou do jejich schránek doručovány.

Pečlivě zvažte, zda je e-mail opravdu vhodným komunikačním kanálem. Zvláště v segmentu B2B je výrazně účinnější využít komunikaci pomocí SMS.

Zamyslete se pečlivě nad obsahem vaší zprávy. Odpovězte si na otázku nakolik je přínosné pro vaše zákazníky, pokud jim napíšete, že „Jsme v tom spolu”. Nezapomínejte na to, že podobných zpráv každý příjemce může dostat i desítky a rozhodně to vašemu jménu neprospěje. Toto není příležitost pro to, aby se kdokoliv snažil svézt na vlně koronaviru.

Podobné články

E-mail v roce 2025: Bezpečnější, ale náročnější na správu

24. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Zatímco světem hýbou novinky z oblasti AI a sociálních médií, klasický e-mail prochází vlastní revolucí. Zásadní změny v zabezpečení a rostoucí výzvy s robotickými interakcemi budou formovat podobu e-mailové komunikace i v roce 2025. Pro firmy to znamená nutnost přizpůsobit se novým pravidlům, nebo riskovat ztrátu důležitého komunikačního kanálu. Čtěte více

E-commerce v roce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

30. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
E-commerce vstupuje do nové éry, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 se ponese ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. Čtěte více
Tomáš Vacek, partner marketingové agentury Contexto

PR a marketing v době AI: Příležitosti a hrozby

3. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
AI technologie se stávají neocenitelným pomocníkem v marketingu a PR. Nabízejí nové možnosti, jak přizpůsobit obsah konkrétním zákazníkům a poskytnout jim lepší zážitek. Automatizace však s sebou nese například i riziko ztráty lidské kreativity. Nad tím, jak ovlivní AI technologie trh marketingu a PR, se zamyslel Tomáš Vacek z marketingové agentury Contexto. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více