Objem rozesílaných e-mailů narostl o desítky procent. Co dělat, pokud je musíte posílat také?

26. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit, která stojí za stejnojmenným nástrojem pro marketingovou automatizaci, pozorně sleduje, jaký dopad má aktuální situace týkající se koronavirové nákazy na to, jakým způsobem firmy po celém světě rozesílají e-mailingové kampaně. Co odborníci vysledovali a co vám radí?

Mailkit vypozoroval následující trendy, které charakterizují aktuální situaci na poli rozesílek e-mailů.

Nárůst objemu odeslaných e-mailů

Objem rozeslaných e-mailů narostl o více než 30 % v porovnání s průměrnými hodnotami typickými pro toto období, které je díky Valentýnu a blížícím se velikonočním svátkům vždy nadprůměrné. Množství celosvětově rozesílaných e-mailů se aktuálně přibližuje (a místy i překračuje) každoročním pomyslným vrcholům, které nastávají v období Black Friday a Vánoc.

Všechny firmy informují o koronaviru

Všechny společnosti se snaží rozesílat e-maily o koronavirové nákaze, 99 % z nich však obsahuje pouze irelevantní ujištění s nulovou přidanou hodnotou pro koncového příjemce. Toto chování je charakteristické nejen pro Českou republiku, ale pro celý svět.

Odesílatelé posílají zprávy na všechny kontakty

Ve většině případů odesílatelé panikaří a e-maily posílají na všechny příjemce v jejich databázích včetně těch, kterým poslední měsíce nebo roky vůbec nic neposílali.

Narostl objem spamu

Mezi 13. a 17. březnem zaznamenal Mailkit ve spamových pastech nárůst počtu těchto zpráv v řádu stovek procent. Nárůst poukazuje na to, že marketéři začali používat zastaralé databáze kontaktů, na které ještě navíc posílali irelevantní zprávy.

Nejvíce spamových zpráv obsahovalo tipy na rychlé zbohatnutí prací z domova. Druhým nejrozšířenějším obsahem zpráv, které končily ve spamu, byly nabídky na půjčky.

V době aktuální krize by se proto firmy, které chtějí rozesílat e-mailingové kampaně, měly řídit těmito doporučeními:

Pokud to není opravdu nezbytné, neměla by firma rozesílat e-maily ohledně koronaviru. Nikdo nepotřebuje číst o tom, že vaše firma dělá to nejlepší k ochraně zdraví vašich zaměstnanců a zákazníků. To byste měli ostatně dělat i běžně po celý rok. Máte-li potřebu takto informovat, zkuste využít sociální sítě.

Nastane-li situace, ve které opravdu musíte rozesílat, pamatujte na segmentaci. Nikdy neposílejte vaši zprávu na všechny kontakty, které máte k dispozici. E-maily posílejte pouze těm příjemcům, kteří reagovali na některou z vašich zpráv, kterou jste jim odeslali během posledních jednoho až tří měsíců.

Neodesílejte výrazně větší množství zpráv, než kolik posíláte běžně. Jakékoliv dramatické nárůsty v objemu rozeslaných e-mailů povedou k poškození vaší reputace.

Pokud vaše firma podniká ve zdravotnictví, musíte začít jednat co nejdříve. Spojte se s vaším poskytovatelem, který pro vás zajišťuje rozesílku e-mailingových kampaní. Ten má možnosti kontaktovat největší poskytovatele e-mailových schránek a dohodnout s nimi navýšení objemu e-mailových zpráv, které budou do jejich schránek doručovány.

Pečlivě zvažte, zda je e-mail opravdu vhodným komunikačním kanálem. Zvláště v segmentu B2B je výrazně účinnější využít komunikaci pomocí SMS.

Zamyslete se pečlivě nad obsahem vaší zprávy. Odpovězte si na otázku nakolik je přínosné pro vaše zákazníky, pokud jim napíšete, že „Jsme v tom spolu”. Nezapomínejte na to, že podobných zpráv každý příjemce může dostat i desítky a rozhodně to vašemu jménu neprospěje. Toto není příležitost pro to, aby se kdokoliv snažil svézt na vlně koronaviru.

Podobné články

Pět tipů pro úspěšný e-mail marketing

8. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Každý podzim přináší firmám vrchol sezóny z hlediska objemů prodeje a očekávaného zisku. Zatímco produktové týmy pečlivě připravují lákavé předvánoční nabídky, e-mailové kampaně často zůstávají stranou pozornosti. Přinášíme pět tipů, které posunou váš e-mail marketing na novou úroveň. Čtěte více

Dramatický nárůst falešných kliknutí ohrožuje vánoční e-mailové kampaně

23. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V klíčovém období pro e-mailový marketing, zahrnující Black Friday a vánoční sezónu, upozorňuje společnost Mailkit na alarmující trend. Od začátku roku 2024 zaznamenala 100% nárůst v detekci falešných kliknutí, s nejvýraznějším vzestupem v druhém týdnu října. Čtěte více
Jan Skovajsa, majitel a CEO firem myTimi a Bondbot

Postupy, bez kterých se v B2B direct sales neobejdete

23. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: myTimi)
Direct sales, tedy přímý prodej, je v B2B segmentu stále velmi důležitý. Pojďme se podívat na několik osvědčených tipů od marketingové společnosti myTimi, které vám mohou pomoci zvýšit efektivitu vašich přímých prodejů. Čtěte více

Strategie, které mají smysl v komunikaci značek směrem ke Generaci Z

10. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fairy Tailors)
Komunikace značek směrem ke generaci Z (tedy lidem narozeným přibližně mezi lety 1997 až 2012) vyžaduje specifický přístup, protože tato skupina má odlišné hodnoty, preference a způsoby interakce s médii ve srovnání s předchozími generacemi. Čtěte více