Black Friday odstartuje rekordní týdny, nejvíce Češi v e-shopech utratí v polovině prosince

25. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Štědrý den se nezadržitelně blíží a s ním i nejvytíženější období pro internetové obchody. České e-shopy čekají rekordní dny a týdny, které by měly vyvrcholit v pondělky 9. a 16. prosince. On-line obchody dokáží připravit k osobnímu odběru zboží prakticky do poslední možné chvíle, objednávku balíčků s doručením domů či do práce by ale neměli zákazníci odkládat.

Nejen pro e-shopy je vánoční sezona klíčovou z pohledu celoročních prodejů. Internetové obchody ale oproti kamenným musí ve spolupráci s dopravci vždy dobře nachystat logistiku tak, aby balíčky dorazily pod stromeček včas. V současné době startuje vrchol roku v počtu zpracovaných objednávek. E-shopy odstartovaly toto rekordní období za pomocí promoakcí navázaných na Black Friday,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Černý pátek, marketingový svátek spojený s výraznými slevami a výprodeji, dorazil do Evropy původně z USA. Navazuje na Den díkůvzdání a letos tak ve Státech připadá na 29. listopad. Nejen české e-shopy ale „Black Friday“ spustily již v současné době a lákají zákazníky na zajímavé nabídky.

Očekáváme, že v následujících čtyřech týdnech utratí Češi on-line přes 20 miliard korun. Nejvíce pak v týdnu od 9. prosince,“ dplnil Jan Vetyška. Podle odhadů APEK dosáhnou obraty nejvyšších hodnot za jeden den během dvou pondělků, a to konkrétně 9. a 16. prosince. „Letos připadá Štědrý den na úterý, což posunulo možnosti dodání dárků na poslední chvíli. S ohledem na vylepšené možnosti doručení zboží očekáváme, že spotřebitelé budou intenzivně nakupovat on-line až do poslední možné chvíle.

Asociace pro elektronickou komerci tradičně doporučuje, aby zákazníci se svými objednávkami nečekali na poslední chvíli. „E-shopy jsou na Vánoce dobře připravené, stejně tak dopravci. Přesto může nastat situace, kdy distribuci zbrzdí počasí nebo požadované zboží bude již vyprodáno. Proto by neměli nakupující nechávat zakoupení vánočních dárků na poslední moment,“ varoval Jan Vetyška. „Na druhou stranu internetové obchody v uplynulých letech významně zvýšili pro své zákazníky dostupnost osobních odběrů zboží. Opozdilci či váhající kupující tak budou moci tento způsob dodání využít prakticky až do Štědrého dne.“ APEK obecně doporučuje objednat vánoční balíčky nejpozději ve středu 18. prosince. Pro pohodlné dodání a jistotu i v případě komplikací je pak nejvhodnější nakoupit do pátku 13. prosince.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více