E-shopy opět čekají o Vánocích rekordní tržby. Měly by přesáhnout 50 miliard korun

12. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a s nimi i nejvýznamnější sezona pro provozovatele internetových obchodů. Češi nakupují v e-shopech pravidelně a již prakticky veškeré myslitelné zboží, nákupy dárků pod stromeček však stále tvoří nejvýznamnější část celoročních obratů. Letos by celkové předvánoční on-line prodeje dle očekávání Asociace pro elektronickou komerci (APEK) měly přesáhnout 50 miliard korun.

Česká e-commerce roste dlouhodobě a není překvapením, že také letos můžeme očekávat překonání rekordu z roku 2018. Vloni obraty e-shopů během Vánoc dosáhly 45 miliard korun, letos lze očekávat meziroční růst až 15 %. „Dlouhodobě se rozšiřuje řada kategorií zboží, které Češi na internetu nakupují pravidelně. Vánoční dárky jsou ovšem specifické, a tak bude podle všeho i letos on-line vládnout klasika – hračky, oblečení, knihy či elektronika,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Během Vánoc se daří jak největším hráčům na trhu, kteří nabízí široký sortiment, tak i specializovaným prodejnám. „Pro všechny e-shopy je předvánoční období klíčovou částí roku. Proto jsou na něj, stejně jako dopravci, dobře připraveny. Také díky rozšířeným možnostem způsobů dodání či osobního vyzvednutí zboží věříme, že bude nákup dárků letos na internetu ještě pohodlnější,“ doplnil Vetyška. Před Vánoci ale nečeká růst jen prodej zboží, které bude mířit pod stromek. Komfortu objednávky z domova budou nakupující využívat opět více také u potravin či vánočních doplňků nebo drogistického zboží.

Asociace pro elektronickou komerci očekává, že také díky vánočním prodejům se bude celkový meziroční růst obratů českých e-shopů opět blížit 15 %. „Předpokládáme, že druhá polovina roku 2019 jako celek bude pro naší e-commerce velmi úspěšná. Věříme, že zákazníci ocení další rozvoj internetových obchodů, které se stále více zaměřují na doplňkové služby a celý komfort pro nakupující,“ uzavřel Jan Vetyška.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více