Za téměř 90 % všech online nákupů stojí třetina nejčastěji nakupujících zákazníků
V průměru si každý z nich v posledním měsíci objednal 5,1 zásilek. Většinou jde o ty, kteří už na internetu nakupují dlouhodobě: 61 % z si na e-shopu zboží poprvé objednalo před více než pěti lety. Více než polovině z nich (54 %) je od 18 do 34 let a 77 % z nich už také nakoupilo na zahraničním e-shopu.
„Tato třetina zákazníků je pro e-shopy zásadní. Proto je pro prodejce i přepravní společnosti tolik důležité vědět, jak jim i ostatním nakupování co nejvíce zpříjemnit a jak se vyvarovat toho, aby nakonec zavítali raději do kamenných prodejen. Z průzkumu třeba víme, že prakticky všichni vyžadují nabídku pokročilých přepravních služeb a že e-shopy mají stále co vylepšovat ohledně vracení zboží. My jim v tomto pomáháme třeba službou Return My Parcel Portal,” uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.
Nákupní chování bývá u výše zmíněné třetiny online zákazníků velmi ovlivněno sociálními sítěmi. V 82 % případů jde o Facebook, v 78 % o YouTube a zatím jen ve 39 % o Instagram. Narozdíl od průměru většina z nich preferuje platbu kartou (53 %) a zboží raději přebírá v práci (67 %). Naproti tomu naprostá většina všech online zákazníků si přitom objednávky nechává vozit domů (78 %). Vysoká část zákazníků platí stále na dobírku (46 %), byť jde o platební metodu, která v mnoha zemích výrazněji ustupuje a nahrazují ji online platby.