Alza.cz v roce 2018 dosáhla obratu 25 miliard korun

31. 1. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Podle předběžných výsledků dosáhla společnost Alza.cz v roce 2018 obratu ve výši 25 miliard korun bez DPH (972 milionů eur). Meziroční nárůst činí zhruba 19,3 %. Rekordní rok přinesl 10,3 milionu objednávek (meziroční nárůst o 30 %), báze unikátních zákazníků vzrostla na 3,7 milionu.

Během nejsilnějšího dne (17. 12. 2018) dosáhla Alza.cz obratu 240 milionů a vyřídila 108 648 objednávek. Za minutu zpracovali v tento rekordní den zaměstnanci 388 objednávek, tedy 6,5 za vteřinu.

„Napříč zeměmi rostlo Česko 21 % a Slovensko 15 %. V Maďarsku dosáhl obrat téměř 1 miliardy korun, meziroční nárůst činil 129 %.  Přes 51 % plateb bylo uskutečněno kartou (terminál i on-line), více než 50 % objednávek šlo z mobilních zařízení,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz, a dodal: Mezi miliardové segmenty patřily vloni notebooky, mobilní telefony, počítačové komponenty, příslušenství, televize, bílé elektro (např. pračky, sušičky) a malé domácí elektro (např. kávovary).“

Rok 2018 byl opět rokem inovací – vznikly tři unikátní samoobslužné Prodejny budoucnosti, zavedlo se doručování do tzv. Alza HomeBoxu a distribuční síť se dále rozšířila o nových 1 800 odběrných míst. Nabídku rozšířila služba Zkušebka, díky níž zákazníci získali možnosti vyzkoušet si vybrané výrobky ze segmentu velkých spotřebičů (sušičky, pračky se sušičkami a myčky) po dobu 60 dní zcela zdarma. V listopadu zahájila společnost prodej řady výrobků vlastní značky AlzaPower, která nyní čítá již 49 položek (nabíječky, kabely, baterie, powerbanky, reproduktory, apod.). Výrobků v originálním ekologickém a recyklovatelném balení s potiskem na bázi sójových bobů se prodaly desetitisíce kusů. Po možnosti platbou BTC a LTC se také spustil prodej kryptoměn.

Zájem byl i o finanční služby – např. Třetinku (nákup za třetinu ceny s doplatkem do tří měsíců bez navýšení) využilo 11 tisíc zákazníků. Průměrná cena zakoupeného zboží přitom činila 11 000 Kč. Největší zájem je o mobilní telefony, tvoří 26 %. Velmi oblíbená je také tzv. Prodloužená záruka – díky ohlasu je služba aktuálně nastavena u 60 % produktů nad 1 000Kč. Služba Alza NEO (pronájem přístrojů) se nově testuje u firemních zákazníků.

Řadu dalších podrobností najdete v přiloženém PDF souboru.

PřílohaVelikost
PDF icon prezentace_hv.pdf2.35 MB

Podobné články

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více