Gaming se sítí X-Play
Síť začínala s 15 prodejci, kteří byli hned od počátku nadšeni stejně jako samotný distributor. Nyní je v České republice zapojených prodejců přes sto a nově projekt startuje i na Slovensku, kde exkluzivně začíná více než deseti prodejnami.
Gaming aktuálně zažívá velký progres – prognóza je, že v roce 2018 bude víc lidí věnujících se eSportu, než těch, kteří budou opravdu fyzicky sportovat. AT Computers zde vidí velký potenciál, a proto se v tomto odvětví hodlá nadále angažovat, a to nejen projektem X-Play. Když chcete začít běhat, také si pořídíte (přinejmenším alespoň) kvalitní běžecké boty, nevyběhnete jen tak v teniskách. A v eSportu je to stejné – i když si chcete zahrát hry jen příležitostně, také si chcete dopřát kvalitní vybavení, které vám umožní užít si hru jako profesionál. To je také krédo celého projektu – každému uživateli zajistit co nejkvalitnější zážitek ze hry. Motto AT Computers zní: „Pro lepší požitek z hraní“.
Síť X-Play nabízí akční produkty známých herních značek – herní sestavy i notebooky vyladěné pro profi i domácí hráče: X- Diablo, Predator, Alienware, Lenovo Y, Asus, HP Omen a další. Oblíbené konzole Sony Playstation, Xbox a Nintendo nemůžou chybět, stále populárnější je herní příslušenství, tedy myši, klávesnice, sluchátka, … (Razer, Natec, Kingston, Trust a další), vč. herní módy. Mimochodem, herní móda teď tvoří jen malé procento prodejů, ale věříme, že její prodej poroste – stačí si všímat, co preferují děti či vnoučata, a jak je ovlivňuje např. mánie Minecraft či Assassins Creed. A to se samozřejmě vše odrazí i na tom, co si budou chtít vzít na sebe, jaký batoh či doplňky si budou přát na narozeniny, Vánoce.
V nabídce herních PC nechybí ani vlastní značka AT Computers, X-Diablo, s komponentami od Gigabytu, Asusu, Intelu či Nvidie. Zákazník si může vybrat vlastní design, např. akční, fantasy, sportovní. Může si vybrat PC již sestavený nebo si může stanovit konfiguraci podle svých představ. X-Diablo se může stát počítačem pro rodinu, teenagery, ale například i pro pětačtyřicátníka, který si chce občas zahrát.
X-Play se nabídkou nezaměřujeme pouze na profesionální hráče, ale chce uspokojit i potřeby občasného hráče, který si zahraje třeba jen párkrát do měsíce. Vybavením se tyto dvě skupiny nemusí až tak lišit, ale přístupem a poradenstvím jednoznačně.
Pro běžného uživatele je zásadní, aby si herní vybavení vyzkoušel osobně – správný výběr mu zaručí, že dostane nejen hru, ale i standardní práci s PC pod kontrolu. V tomto je tedy obrovská příležitost pro prodejce. A to hlavně pro prodejce v kamenných prodejnách. Jednoznačně totiž zákazníkům doporučujeme produkty vyzkoušet a nesrovnávat je jen na základě uvedených parametrů od výrobců, protože každý má jiné požadavky a každému sedí něco jiného.
Kvalitní a pohodlná myš je naprostým základem každé hráčské výbavy. Zákazník si však potřebuje zjistit, jak mu padne do ruky. Totéž platí i pro sluchátka – zákazník si musí vyzkoušet, jaký typ mu vyhovuje nejvíce, zda a jak komfortně mu sluchátka sedí na hlavě, nebo jaký je vlastně zvuk –
při hře je důležité přesně poznat, odkud se blíží nepřátelská palba. U klávesnice je naopak důležitý vztlak (odpor) kláves, jinou klávesnici vyberete pro dítě a jinou pro dospělého, který „umáčkne“ víc. To vše (a je jich samozřejmě mnohem víc) jsou parametry a vlastnosti, které dokáže zákazník spolehlivě rozpoznat pouze při osobním vyzkoušení, což je věc, kterou mu síť X-Play umožní.
Prodejcům zapojených do sítě X-Play AT Computers zajišťuje silnou marketingovou podporu od školení, aktuálních informací na www.x-play.cz a na Facebooku X-Play herní svět, přes letáky, katalogy a pravidelné mailingy, až po stojany, demosety, polepy a venkovní reklamy. ATC nabízí také další služby – bezproblémové a rychlé dodávky, výstavní panely s LFD, možnost zápůjček zboží, limitované edice PC a další. Prodejce pak musí disponovat kamennou prodejnu označenou logem X-Play, musí akceptovat kreditní kartu a cenovou politiku ATC a musí mít vybrané zboží skladem. Prioritně se dbá na exkluzivitu, kvalitu, proškolení a profesionalitu všech prodejců. Hlídá se také strategické a rovnoměrné rozmístění prodejen po ČR i SR.
Jak řekl marketingový ředitel ATC Martin Wanke: „V gamingovém světě vidíme pro tradiční prodejce velkou příležitost. Svým způsobem nové produkty, potřeba vystavení, poradenství. Co se produktů týče, jde primárně o požitek ze hry. V okamžiku, kdy si hráč koupí myš od Razeru, Asusu, případně Aceru, nebo má Alienware či Predator, se ihned mění pocity a zážitky. A toho chceme dosáhnout, o tom to je! Dopřávat všem příjemnější herní pocity, obdobně jako při jiných zálibách.“
Světový trend je jasný – hráčů PC her neustále přibývá. O vzestupu gamingu svědčí i to, že se zvažuje možnost, že se hraní her stane součástí olympijských her – asijský olympijský výbor dokonce zařadil počítačové hry na seznam soutěžních sportů na Asijských hrách v roce 2022.
Aktuálně na českých vysokých školách najdete výuku game designu i 3D grafiky se zaměřením na videohry. Je jen otázkou času, kdy se součástí výuky stanou i PC hry, abychom vychovali nejen hráče, ale i jejich trenéry, manažery, analytiky… Toto vše pak udá směr, kterým se eSport/gaming bude dál ubírat.