Problémy s dostupností brání digitální transformaci a každoročně stojí firmy 21,8 milionů dolarů
Na 96 % organizací má ve svých plánech digitální transformaci a více než polovina z těchto transformačních iniciativ již probíhá. Mezi podniky existuje obrovský zájem o využívání inovací za účelem získání konkurenční výhody, a to s cílem zdokonalit svůj provoz a zajistit neustálý přístup k informacím – kdykoli a odkudkoli – což ale klade obrovské nároky na IT infrastrukturu. Nicméně podle nejnovějších dat zveřejněných společností Veeam Software, inovativním poskytovatelem řešení dostupnosti pro velké podniky (Availability for the Always-On Enterprise), existuje velký rozpor mezi očekáváním uživatelů a tím, co může IT nabídnout. A důsledkem tohoto stavu je zpomalení inovací. Ve skutečnosti celých 82 % podniků přiznalo, že jejich podniková informační architektura trpí tímto rozdílem, který je označovaný jako Availability Gap (rozdíl mezi požadavky uživatelů a schopností IT tyto požadavky naplnit), a jenž každoročně způsobuje podnikatelské ztráty ve výši 21,8 miliónů amerických dolarů. Téměř dvě třetiny respondentů uvedlo, že jde o stav, který brzdí inovační úsilí.
Již šesté vydání každoroční zprávy Veeam Availability Report vychází z průzkumu mezi více než tisícovkou vedoucích IT představitelů ze 24 států. Veeam Availability Report pro rok 2017 konstatuje, že 69 % celosvětových podniků si uvědomuje dostupnost, která představuje nepřetržitý přístup k IT službám, jako předpoklad pro úspěšnou digitální transformaci – nicméně většina dotázaných (66 %) má za to, že neplánované výpadky služeb způsobené kybernetickými útoky, selháním infrastruktury, výpadky sítí a přírodními pohromami transformační úsilí brzdí (neplánovaná nedostupnost serverů v průměrné délce 85 minut ročně). A zatímco mnoho organizací si svoji digitální transformací stále „plánuje“ nebo „s ní právě začíná“, více než dvě třetiny účastníků průzkumu souhlasí s tím, že tyto iniciativy jsou pro vrcholový management i pro vlastní podnikání kritické nebo velmi důležité.
Cena za výpadky – více než jen ušlý zisk
Zpráva Veeam Availability Report pro rok 2017 opět potvrzuje negativní vliv výpadků na podnikání. I když se náklady související s nedostupností liší, tak data ukazují, že každou organizaci zařazenou do studie společnosti Veeam stojí tyto výpadky průměrně 21,8 miliónů amerických dolarů – o 5,8 miliónu dolarů více než loni.
Výpadky a ztráta dat dnes také vedou k tomu, že se podniky musí vypořádávat s reakcemi veřejnosti, které ne vždy lze měřit penězi. Letošní studie ukazuje, že téměř polovina firem zažila ztrátu důvěry zákazníků a 40 % společností se setkalo s negativními dopady na integritu značky. Tedy s vývojem, který nepříznivě ovlivnil pověst značky i přízeň zákazníků. Z pohledu interních důsledků uvedla třetina respondentů, že došlo k poklesu důvěry zaměstnanců, a 28 % společností muselo využít projektové zdroje k „uklidnění“ situace.
Multicloudová budoucnost
Není žádným překvapením, že cloud a jeho různé modely využití mění způsob, jakým podniky svá data chrání. Ze zprávy vyplývá, že stále více společností zvažuje cloud jako životaschopný odrazový můstek pro zajištění jejich digitální agendy – s tím, že během následujících 12 měsíců očekávají růst investic do software jako služby o více než 50 %. Ve skutečnosti se téměř polovina IT lídrů (43 %) domnívá, že poskytovatelé cloudových služeb mohou lépe v rámci jejich interních IT procesů zajistit nejdůležitější data. Investice do zálohování jako služby (Backup-as-a-Service, BaaS) a zotavení po havárii jako služby (Disaster Recovery as a Service, DRaaS) pravděpodobně porostou, podobně jako využívání těchto služeb ve spojení s cloudovými úložišti.
Protection Gap přináší nové výzvy
Celých 77 % podniků si uvědomuje, že i oni se potýkají s problémy, které společnost Veeam shrnula pod pojmem Protection Gap (neschopnost IT chránit data převyšuje toleranci k jejich ztrátě). Očekávání těchto firem z pohledu doby provozu jsou stále nenaplněné, a to díky nedostatečným mechanismům ochrany dat a odpovídajících politik. Ačkoli společnosti uvádějí, že mohou v rámci důležitých aplikací tolerovat ztrátu dat jen 72 minut ročně, společnost Veeam zjistila, že respondenti mají reálnou zkušenost až skoro o hodinu horší – 127 minut. Pro všechny firmy jde o významné riziko, které se na podnikání může projevit negativně mnoha různými způsoby.
Příloha | Velikost |
---|---|
1709_cz_infografika.pdf | 5.08 MB |