GfK: Český trh monitorů byl od ledna do září 2016 v plusu

27. 12. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Monitory (bez TV tuneru) byly jedinou ze sledovaných skupin sektoru IT a kancelářské techniky, která za leden až září 2016 vykázala meziroční přírůstek. Poptávka se zvedla o 1 %, tržby však díky prodeji dražšího sortimentu stouply o 7 %.

Průměrná cena monitorů dosáhla v tomto období částky 5 200 korun – oproti stejnému období loňska jde o zvýšení o 300 korun. Své tempo postupně snižovalo meziroční porovnání průměrné ceny monitorů, a to v jednotlivých měsících letoška až do září, a vývoj tržeb tento trend kopíroval. V září 2016 tak meziroční srovnání obratu skončilo v plusu o pouhé procento.

Tahounem prodejů zůstaly modely s úhlopříčkou 24“ a větší. Z celkové poptávky za leden až září již pokryly 63 %, do celkových tržeb se promítly 75 %. U části sortimentu těchto větších úhlopříček však meziročně klesla, byť zatím velmi mírně, průměrná cena – konkrétně u velikosti 24“ a segmentu od 28“.

Monitory s úhlopříčkou 24“ zůstaly nadále nejprodávanější, z celkové poptávky po monitorech v období ledna až září 2016 pokryly 50 %, což je o 8 procentních bodů více než před rokem. Objem prodeje u nich narostl téměř o pětinu, v korunách rostly vlivem snížení průměrné ceny mírněji – o 17 %. Cenový průměr 24“ monitorů se za leden až září 2016 dostal k částce 4 900 korun, v září až na 4 600 korun.

Zdroj: Zdeněk Bárta, Consumer Choices Director CZ&SK, GfK Czech

Štítky: 

Podobné články

Ročenka RMOL.CZ: Nejzajímavější průzkumy roku 2019

24. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
V roce 2019 jsme pro vás na RMOL.CZ připravili desítky analýz, studií a předpovědí, které prozrazují, v jaké kondici se nacházely různé tržní segmenty a jak by se měl trh dále vyvíjet. K nejzajímavějším z nich se můžete nyní vrátit a podívat se, zda se předpovědi naplnily a co nás pravděpodobně čeká v blízké budoucnosti. Čtěte více

Pozemní vysílání je v Česku populární, placená televize však přesto převládá

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Polovina Čechů aktivních na internetu využívá ve své domácnosti terestrický příjem televizního signálu. Placená televize ale není žádným otloukánkem – nějakou její formu využívá 63 % internetové populace (v některých případech právě v souběhu s terestrickým příjmem), přičemž 59 % placenou televizi považuje za hlavní typ příjmu. Čtěte více

GfK: Prodej technického spotřebního zboží v ČR i SR v 1. čtvrtletí 2019 rostl

20. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal v České republice v prvním čtvrtletí roku 2019 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst o více než šest procent. Na Slovensku ve stejném období trh zaznamenal meziroční nárůst o více než čtyři procenta. Čtěte více

GfK: Celosvětový prodej smartphonů dosáhl v roce 2018 522 miliard USD

11. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Smartphony, mobilní telefony a nositelná elektronika jsou i nadále hnací silou rozvoje trhu technického spotřebního zboží – na celkových tržbách 1,2 bilionu USD se vloni podílely ze 44 %. Přestože se celosvětová poptávka po chytrých telefonech snížila o 3 % na 1,44 miliardy kusů, prodej zůstával vysoký a vygeneroval tržby v hodnotě 522 miliard USD. Čtěte více