GfK: Český trh monitorů byl od ledna do září 2016 v plusu
Průměrná cena monitorů dosáhla v tomto období částky 5 200 korun – oproti stejnému období loňska jde o zvýšení o 300 korun. Své tempo postupně snižovalo meziroční porovnání průměrné ceny monitorů, a to v jednotlivých měsících letoška až do září, a vývoj tržeb tento trend kopíroval. V září 2016 tak meziroční srovnání obratu skončilo v plusu o pouhé procento.
Tahounem prodejů zůstaly modely s úhlopříčkou 24“ a větší. Z celkové poptávky za leden až září již pokryly 63 %, do celkových tržeb se promítly 75 %. U části sortimentu těchto větších úhlopříček však meziročně klesla, byť zatím velmi mírně, průměrná cena – konkrétně u velikosti 24“ a segmentu od 28“.
Monitory s úhlopříčkou 24“ zůstaly nadále nejprodávanější, z celkové poptávky po monitorech v období ledna až září 2016 pokryly 50 %, což je o 8 procentních bodů více než před rokem. Objem prodeje u nich narostl téměř o pětinu, v korunách rostly vlivem snížení průměrné ceny mírněji – o 17 %. Cenový průměr 24“ monitorů se za leden až září 2016 dostal k částce 4 900 korun, v září až na 4 600 korun.
Zdroj: Zdeněk Bárta, Consumer Choices Director CZ&SK, GfK Czech