Na e-shopech se nejvíce nakupovalo 12. prosince

27. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Shoptet)
Oproti minulým rokům začaly vánoční nákupy, vzhledem k počasí, o něco později, nicméně o to výrazněji. Nejvíce objednávek se uskutečnilo 12. prosince. Akce jako Den dopravy zdarma nebo tzv. černý pátek nakupující ocenili.
Zdroj: Freeimages.com

Letos vánoční nákupy na internetu odstartovaly o něco později. „V předchozích letech jsme mohli sledovat nárůst nákupů již v druhé polovině září. Letos to bylo až na začátku října, což bylo do určité míry dáno i počasím v září, kdy teploty dosahovaly ke 30°C. V říjnu pak došlo k nárůst objednávek o 16 %. V porovnání s minulým rokem pak v předvánočním období vzrostl počet objednávek o 24 %,“ popsal Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Nejvíce se na internetu nakupovalo mezi 11. – 15. prosincem, dnem s nejvíce objednávkami byl  12. prosinec. Poslední možnost nákupu v e-shopech bez osobního vyzvednutí s garancí doručení do Štědrého dne byl 21. prosinec. „Většina lidí nakupovala během pracovního týdne, a to v dopoledních hodinách, mezi 10. – 12. hodinou. Nejméně pak v sobotu,“ doplnil Miroslav Uďan.

Mezi tradiční marketingové akce, které v předvánočním období e-shopy a maloobchody, patří bezesporu Den dopravy zdarma a tzv. černý pátek. V obou případech došlo k nárůstu on-line prodejů. Lidé ocenili více první ze zmiňovaných akcí. Ačkoli by se mohlo zdát, že si e-shopaři mohou v klidu užít Vánoce, opak je pravdou. Musí se připravit na výměny nevhodných dárků a povánoční výprodeje, které v on-line světě začínají hned po Štědrém dnu.

Štítky: 

Podobné články

E-shopy jedou naplno, vánoční prodeje potvrzují meziroční růst české e-commerce

18. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona má pro e-shopy dva vrcholy – Black Friday a období po 10. prosinci. A obě tato období potvrzují, že česká e-commerce letos zaznamená meziroční růst prodejů. Ten by měl podle dosavadních výsledků být vyšší než pět. Celkem se vánoční obraty můžou podle Asociace pro elektronickou komerci blížit až k 70 miliardám korun. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více