Balikobot.cz spustil napojení na API České pošty

4. 10. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Služba Balíkobot.cz (ze skupiny cenového srovnávače Srovname.cz), která pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, spustila přímé datové napojení (API) České pošty. Díky němu mohou e-shopy přenášet data k zásilkám expedovaným přes ČP zcela automaticky.

E-shopům rozšíření umožní zrychlit expedici zásilek přes ČP, tisk štítků a sledování zásilek ve vlastní administraci, snížit chybovost na 0 % a snížit náklady na pracovníky expedice zásilek.

Česká pošta jde e-shopům naproti. Připravuje přímé datové napojení (API). Díky němu bude na ČP možné přenášet data k zásilkám automaticky. E-shopy se nebudou muset přihlašovat do online podání a ani s daty jinak pracovat. Data jednoduše odešlou přímo do systému České pošty.

„O rozšíření se diskutuje a spekuluje už několik let. Nyní je realitou. Proto se nelze divit, že každý, kdo expeduje pomocí České pošty, na tuto funkci netrpělivě čeká. To, že čas jsou peníze, platí v oblasti e-commerce a v logistice obecně snad ještě víc, než kdekoli jinde. Máme velkou radost, že nyní mohou naši klienti zefektivnit systém expedice také u zásilek přes Českou poštu a šetřit tak svůj drahocenný čas a peníze,“ řekl Martin Šauer, manažer projektu Balíkobot.cz.

Česká pošta umožní automatické zasílání v roce 2017. API ČP lze ale začít využívat již nyní pomocí agregátoru přepravních služeb Balikobot.cz. Testování probíhalo ve spolupráci s touto službou, proto může Balíkobot.cz umožnit napojení s předstihem.

Další informace zjistíte na stránkách www.srovname.cz a www.balikobot.cz.

Podobné články

Trendy v e-commerce: AI, rozvoj online to offline řešení, online tržiště a důraz na loajalitu

16. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Rok 2025 přinese do světa e-commerce změny poháněné technologiemi, které zásadně promění zážitek z nakupování. Mezi největší trendy a vlivy, kterým budou obchodníci čelit, patří podle společnosti Twisto například personalizace za pomoci AI, stírání hranic mezi online a offline světem, rozšiřování odložených plateb, rozvoj Open Bankingu, nebo zvyšování podílů online tržišť. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více

Co čeká logistiku a e-commerce? Doručení v přesnou hodinu, dialog s městy i další předplatná

7. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
E-commerce se vloni po pár letech poklesů a stagnací opět naplno probudila a další léta budou znovu ve znamení růstu a s ním spojených vysokých nároků na obchodníky i poskytovatele návazných služeb, jako jsou hráči na poli logistiky. Na co se mohou zákazníci těšit, kam se standardy služeb v e-commerce posunou a s čím se budou muset popasovat kurýři na poslední míli? Čtěte více