Jak připravit e-shop na blížící se sezonu

19. 8. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Ačkoli největší nápor zákazníků přichází zhruba týden před Vánoci, mnoho lidí se chce vyvarovat stresu a dárky začíná nakupovat již na konci léta či na začátku podzimu. Proto je nyní vhodná doba pro majitele e-shopů, aby zasedli k počítači, prozkoumali svůj obchod a připravili jej na nadcházející měsíce. Na co se již nyní vrhnout podle Shoptet.cz?

„Obchody nás atakují vánočními nabídkami každý rok čím dál dříve. Proto mají občas majitelé e-shopů, obzvlášť těch menších, pocit, že se musí se svými speciálními akcemi vytasit také co nejdříve. Často na úkor toho podcení ostatní přípravy a může se snadno stát, že se z na první pohled báječné nabídky stane totální propadák, protože selže některá z mnoha složek celého procesu,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Analýza loňských let – základ úspěchu

Pokud e-shop již zažil (a přežil) minimálně jednu vánoční sezónu, je dobré se na začátku ohlédnout a projít si, jak si internetový obchod vedl ve stejném období v předchozích letech. „Majitelé e-shopů mohou díky podrobné analýze snadno zjistit, jak si jejich obchod vedl – kdy prodeje dosáhly vrcholu, jak to vypadalo se skladovými zásobami, kolik lidí bylo potřeba na včasné vyřízení všech objednávek. Díky těmto informacím je plánování dalšího období jednodušší, než když se tzv. vaří z vody,“ vysvětlil Uďan a dodal: „Pokud obchod nemá data vhodná pro porovnání, je dobré nasadit Google Analytics a nasbírat data, která se budou hodit pro analýzu příští rok.“

Zkontrolujte včas skladové zásoby

Právě díky analýze předchozích Vánoc i zbytku roku lze získat přehled o tom, o kolik bude potřeba navýšit zásoby zboží. Nový sortiment je vhodný naskladnit a umístit do e-shopu co nejdříve, aby byl dostatek času zpracovat informace o novém zboží, udělat analýzu klíčových slov a nastavit SEO tak, aby se produkty při vyhledávání objevovaly na dobrých pozicích. „A rozhodně nezapomeňte kromě samotných produktů také objednat zkontrolovat a objednat dostatečnou zásobu obalového materiálu,“ připomněl Miroslav Uďan.

Připravte marketingový plán

I zde je vhodné ohlédnout se za předchozí sezónou a zjistit, co přivedlo do obchodu nejvíce zákazníků. Akce nabízené přes PPC reklamy? Newslettery? Nebo Facebook a jiné sociální sítě? Není dobré sázet pouze na jednu kartu, vždy se hodí aktivity rozložit a jednotlivé kanály využívat na získávání různých typů zákazníků. Také je potřeba před spuštěním reklam a kampaní určit odpovídající rozpočet.

Stálý zákazník – nejlepší zákazník

Při shánění vánočních dárků si do e-shopů najdou cestu i lidé, kteří se jinak nakupování přes internet spíše vyhýbají nebo se neorientují v daném zboží. Je proto důležité mít sekci, kde se o prodávaných produktech dovědí více, kde se zorientují a kde jim případně někdo pomůže s výběrem. Tomuto faktu je nutné přizpůsobit i způsoby komunikace a jazyk, které jsou často uzpůsobeny cílové skupině a které nemusí vyhovovat ostatním. Nicméně i v tomto období je dobré pracovat se stálými zákazníky. „Mít stálé zákazníky je to nejlepší, co může e-shop potkat. V současné době, kdy je konkurence velká, náročné takového zákazníka udržet. Proto jsou svátky obzvlášť vhodným časem na to, abyste věnovali těm nejvěrnějším zákazníkům speciální nabídku, které nebudou moci odolat,“ uzavřel Miroslav Uďan.

Podobné články

E-commerce v roce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

30. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
E-commerce vstupuje do nové éry, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 se ponese ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. Čtěte více
Tomáš Vacek, partner marketingové agentury Contexto

PR a marketing v době AI: Příležitosti a hrozby

3. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
AI technologie se stávají neocenitelným pomocníkem v marketingu a PR. Nabízejí nové možnosti, jak přizpůsobit obsah konkrétním zákazníkům a poskytnout jim lepší zážitek. Automatizace však s sebou nese například i riziko ztráty lidské kreativity. Nad tím, jak ovlivní AI technologie trh marketingu a PR, se zamyslel Tomáš Vacek z marketingové agentury Contexto. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Pět tipů pro úspěšný e-mail marketing

8. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Každý podzim přináší firmám vrchol sezóny z hlediska objemů prodeje a očekávaného zisku. Zatímco produktové týmy pečlivě připravují lákavé předvánoční nabídky, e-mailové kampaně často zůstávají stranou pozornosti. Přinášíme pět tipů, které posunou váš e-mail marketing na novou úroveň. Čtěte více