České e-shopy hlásí téměř čtvrtinový nárůst tržeb
Uvedená čísla vyplývají z analýzy konzultační společnosti Acomware a jejích partnerů. „První letošní pololetí bylo pro české e-shopy úspěšné. Díky vyšší spotřebě domácností zůstává i růst e-shopů nad 20 %, meziročně jde konkrétně o 22 %,“ vysvětlil Ondřej Klega z konzultační společnosti Acomware. Ve druhém čtvrtletí rostly tržby e-shopů dokonce o něco rychleji, než v tom prvním – konkrétně o 25 %. Potvrzuje se tím předchozí prognóza společnosti Acomware, že v roce 2016 bude obrat české e-commerce atakovat hranici sta miliard korun.
Jedním z hlavních důvodů pokračujícího růstu je vyšší míra konverze. Ta určuje procento návštěvníků internetových e-shopů, kteří dokončí objednávku. „V prvním i druhém čtvrtletí byla míra konverze zhruba 2,5 %, loni to bylo ve druhém čtvrtletí jen 1,6 %," řekl Klega, podle nějž rostou i nadále nejrychleji prodeje realizované pomocí mobilních telefonů – konkrétně ve druhém kvartálu meziročně o 67 %.
Podle statistik společnosti GoPay také roste důvěra v online platbu. Již 64 % zákazníků, kteří využijí tuto bránu, zaplatí kartou. Loni to bylo 59 %. „Tento trend je patrný jak z dat o rozložení platebních metod na naší platební bráně, tak i z poptávek nových e-shopů, které chtějí dominantně umožnit svým zákazníkům platit kartou,“ vysvětlil Jan Vodička, marketingový manažer GoPay.
Česká e-commerce ve 2. čtvrtletí 2016:
- Tržby českých e-shopů vzrostly ve druhém čtvrtletí meziročně o 25 %. Za celé první pololetí pak růst dosáhl 22 %.
- Hlavní podíl na tržbách stále mají objednávky z desktopů – z těch plyne obchodníkům 86 % všech příjmů. Loni to bylo téměř 89 %.
- Míra konverze dosáhla ve 2. čtvrtletí téměř 2,5 % - loni to bylo pouhých 1,6 %. Zároveň došlo ke snížení průměrné hodnoty objednávky z loňských 1 737 Kč na aktuálních 1 347 Kč.
- Nejvíce rostl ve druhém čtvrtletí zájem o sezónní zboží – zejména klimatizace, bazény a ventilátory. Naopak lidé méně hledali elektroniku, spotřebiče nebo tepelnou techniku.
- Při platbě Češi stále častěji využívají platební karty – podle údajů GoPay již v 64 % případů. Populární jsou také bankovní tlačítka, která využívá 29 % zákazníků.
Metodika: Při analýze byla zkoumána data více než 60 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně tři miliardy korun. Zdroj dat: Google Analytics.