Android v počtu uskutečněných mobilních nákupů poráží iPhone

29. 6. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Criteo)
Podle průzkumu marketingové společnosti Criteo se 38 % e-commerce transakcí na celém světě v současnosti uskuteční přes mobilní zařízení. V některých zemích, jako je Japonsko nebo Velká Británie, už se podíl mobilních transakcí přehoupl přes 50 %. Jak si dle studie vede Česká republika?

„Vidíme, že se mobilita stává stále důležitější součástí on-line nakupování na všech trzích, různá mobilní zařízení využívá k vyhledávání i nákupu většina spotřebitelů,“ uvedl Alexander Gösswein, ředitel pro střední Evropu společnosti Criteo. „V Česku nyní prostřednictvím mobilních zařízení proběhne 17 % všech digitálních transakcí. Vidíme velký potenciál pro další růst, zvláště když přihlédneme k faktu, že na celém světě se na mobilních zařízeních nyní odehrávají téměř čtyři z deseti transakcí e-commerce. Kromě toho je dalším důkazem rostoucího významu mobilních telefonů v oblasti e-commerce fakt, že nyní činí průměrná hodnota objednávky u mobilních transakcí ve východní Evropě v porovnání s objednávkami z klasických desktopů 85 %, takže je už velmi blízko. Český průměr je téměř stejný – pro maloobchod je to 83 %, ale je zajímavé, že v oblasti módního zboží dosahuje 96 %.“

Mobilní spotřebitelé ve střední Evropě nakupují přes smarphony s Androidem

Chytrý telefon volí uživatelé pro mobilní nakupování čím dál častěji a dominuje většině mobilních transakcí po celém světě. Ve střední a východní Evropě obzvlášť, 57 % mobilních transakcí se uskuteční na chytrých telefonech, zatímco na tablety připadá zbývajících 43 % nákupů. Česko je na tom podobně – 56 % mobilních transakcí je prováděno na smartphonech. Androidy ve středoevropském a východoevropském regionu nad zařízeními se systémem iOS převažují – 75 % ze všech mobilních transakcí ve střední a východní Evropě zajišťují zařízení s Androidem. V Česku není podíl Androidu tak velký – zajišťuje 62 % transakcí. V tomto kontextu je pro místní obchodníky užitečné se zaměřit se na chytré telefony a aplikace pro Android, protože iPhone aplikace zjevně k dosažení většiny potenciálních zákazníků nestačí.

Aplikace fungují lépe, roste obliba používání více zařízení
Ze zprávy vyplývá, že na celém světě fungují nyní aplikace lépe než mobilní web. Takzvaná konverze, tedy úspěšně uskutečněná transakce, dosahuje dokonce v některých ohledech o 20 % lepších výsledků, než návštěva prostřednictvím počítače.

On-line nakupování prostřednictvím více různých zařízení, tedy od notebooků k tabletům a chytrým telefonům, je dnes velmi populární. Nicméně téměř 46 % transakcí provedených na více zařízeních je dokončeno z mobilních zařízení. 

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více