Většina lidí by se raději na internetu přihlašovala jinak než pomocí hesel

15. 10. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Uživatelská jména a hesla dnes využíváme na internetu téměř všichni, ale většina z nás je nepovažuje za pohodlný a bezpečný způsob ochrany soukromí v digitálním světě.

Zadávání uživatelských jmen a hesel pro přihlašování na různé weby a internetové služby by mohlo být brzy minulostí. Průzkum společnosti Accenture ukázal, že tento způsob ověřování považuje za těžkopádný více než 60 % uživatelů. Více než tři čtvrtiny (77 %) by na internetu přivítaly jiný způsob zabezpečení dat a ochrany soukromí.

Tradiční způsoby přihlašování lidi frustrují, protože nejsou zrovna pohodlné a pro ochranu osobních dat – ať už jde o e-mailové adresy, čísla mobilů, anebo historii nákupů – přestávají být spolehlivé.

„Hackeři využívají stále rafinovanější a neotřelejší způsoby narušení soukromí, hesla už nejde považovat za definitivní odpověď na otázku bezpečnosti,“ uvedl Robert Murdoch, ředitel Accenture pro segment internetu a sociálních médií. Budoucnost podle něj patří biometrickým technologiím, jako jsou snímače otisků prstů, anebo víceúrovňové ověření přes jiná zařízení, například SMS kódem přes mobilní telefon.

Accenture předpovídá, že v nejbližších letech budeme svědky mnohem většího rozšíření alternativních způsobů přihlašování. Uživatelé jsou k alternativám tradičního ověřování jménem a heslem vstřícní, a to ve všech z 24 zemí na šesti kontinentech, kde průzkum proběhl. Největší zájem o nové metody projevili spotřebitelé v Číně (92 %) a v Indii (84 %). Více než tři čtvrtiny (78 %) respondentů by přivítali alternativní autentifikaci v Brazílii, v Mexiku, i ve Švédsku a v USA.

Nástup nových způsobů přihlašování by měla podpořit i nedůvěra uživatelů internetu a obavy o soukromí. Jen necelá polovina (46 %) respondentů věří, že jejich osobní data jsou v bezpečí. Obavy se v budoucnosti pravděpodobně ještě prohloubí, předpovídá Accenture. Důvodem je nástup internetu věcí, který bude doprovázený vytvářením ohromného množství dat z rozličných zařízení připojených na internet.

Průzkumu se zúčastnilo 24 tisíc respondentů z 24 zemí.

Podobné články

Jak technologické trendy ovlivní podnikání v příštích letech

18. 5. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Nová zpráva Tech Vision 2023 společnosti Accenture identifikuje čtyři klíčové technologické trendy, které nejvíce ovlivní podnikání v následujících několika letech. Jsou jimi generativní AI, efektivní využití dat a jejich transparentnost, digitální identita a zrychlující se vztah mezi vědou a technologiemi. Čtěte více

Firmy „jsou mimo“ – chování zákazníků se mění rychleji, než obchodníci dokáží reagovat

12. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Podle nového průzkumu společnosti Accenture se naprostá většina (88 %) vedoucích pracovníků firem domnívá, že se zákazníci a zaměstnanci mění rychlejším tempem, než s jakým se tomu firmy dokáží přizpůsobit, čímž dochází k tzv. „krizi relevance“. Čtěte více

Generální ředitelkou české pobočky Accenture se stala Lenka Madliaková

5. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Novou generální ředitelkou české pobočky Accenture se od 1. září 2022 stala Lenka Madliaková. Ve funkci nahradila dosavadního ředitele Roberta Libonatiho. Madliaková se nové role ujímá po více než 21 letech práce v oblasti technologického poradenství. Čtěte více

Propojení fyzického a virtuálního světa bude stále těsnější

12. 4. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Metaverse Continuum – ekosystém digitálně-reálných světů a obchodních modelů – zcela změní způsob, jakým nynější svět funguje i jak v něm lidé komunikují, a to prostřednictvím propojení nových technologií, jakými jsou rozšířená realita, blockchain, digitální dvojníci či edge computing. Jaké další vize nás podle studie studie Accenture Technology Vision 2022 čekají? Čtěte více