Infografika: E-shopy nejsou připraveny na nakupování přes mobil

21. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Jak se nakupuje na českých e-shopech, zkoumala studie Český košík roku. Dvouměsíční hodnocení 120 e-shopů, které představují asi 70 % obratu českého e-commerce trhu, probíhalo se zaměřením na nakupování přes mobilní telefony. Ačkoli podle průzkumu vzrostlo oproti loňskému roku nakupování přes mobilní telefony dvojnásobně, zdaleka ne všichni jsou na tento trend připraveni.

„V loňském roce měla pouhá čtvrtina e-shopů mobilní verzi webových stránek. Nynější studie ukázala, že mezi top 120 e-shopy má mobilní verzi 43 % obchodů, což je značný posun k budoucnosti, protože dle odborníků i celosvětového vývoje bude mobilní nakupování důležitou součástí celého e-commerce,“ vysvětlil Lukáš Hurych, organizátor studie a product director platební služby Twisto.cz. Studie kromě mobilního nakupování zkoumala také pohodlí a procesy nákupního procesu. Stejně jako v loňském roce, pouze sedm procent e-shopů nabízí expresní dodání zboží v den objednání. A pouhá čtvrtina e-shopů informuje v košíku o přesném datu doručení.

Studie Český košík roku se skládala z uživatelských testování a vyhodnocení nákupního procesu podle strukturované metodologie, kterou vytvořili specialisté na internetové nakupování. Data ukázala, že stejně jako před rokem třetina e-shopů automaticky nutí zákazníky zařadit se do newsletterové databáze. Zlepšila se přehlednost košíku, kdy má nyní pouhých 14 % e-shopů nepřehlednou nabídku možnosti platby a dopravy.

V testování, které se skládalo ze 480 uživatelských testů a zhodnocení více než 200 parametrů, zvítězil e-shop Alza.cz. Na druhém místě se umístil e-shop Insportline.cz a na třetím skončil Sportobchod.cz. „Studie ukázala, že nákupní proces prostřednictvím webu a telefonu jde ruku v ruce. E-shopy, které mají maximálně optimalizované procesy v nákupním košíku, mají zároveň jedny z nejlepších mobilních nákupních procesů,“ doplnil Hurych.

„Česká republika v posledních letech zažívá boom mobilního nakupování. Především uživatelé smartphonů využívají nabídek e-shopů, ale nákupy následně finalizují na počítačích, protože nákup přes mobily je - stručně řečeno - nyní velmi nepohodlný. Světový trend ale ukazuje, že se zákazníci postupně učí dokončovat nákupy v mobilních zařízeních, což přichází i na český trh,“ uzavřel Hurych.

Výběr e-shopů proběhl na základě dat internetového srovnávače Heureka. Nově pořadatelé také vybírali z e-shopů, které se umístily na na horních pozicích v reportu Socialbakers. Nominováno bylo celkem 120 e-shopů, které v posledních dvanácti měsících obdržely nejvíce zákaznických hodnocení společně s výběrem těch, které mají nejvíce fanoušků na Facebooku a zároveň jsou dle dostupných dat významnými i počtem zákazníků a obratem.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více