E-shopy letos v prvním pololetí zlevňovaly hlavně mobily a paměťové karty

27. 8. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Karsa Technologies)
Cena mobilních telefonů prodávaných v tuzemských e-shopech klesla letos v prvním pololetí o 9 % na průměrných 6 390 korun. Lidem, kteří nákup mobilu odložili, se tak čekání vyplatilo. Letos v prvním pololetí stabilně klesaly i ceny paměťových karet.

Cena mobilních telefonů padala zejména v lednu a únoru, tedy v době povánočních slev. Klesající trend však bylo možné registrovat v průběhu celého pololetí. Červnová průměrná cena byla o 616 korun nižší oproti lednové, která byla po vánočních svátcích ještě na hodnotě převyšující 7 000 korun.

Stabilní pokles cen panoval v e-shopech také u paměťových karet. Oproti lednovým cenám, které v průměru činily 3 685 korun, klesly ceny paměťových karet v červnu až na 2 703 korun. „Pokud si zákazník počkal, znamenalo to pro něj úsporu bezmála tisíc korun. V procentuálním vyjádření to znamená 27 %,“ uvedl Michal Ježek, ředitel společnosti Karsa Technologies, která nabízí provozovatelům e-shopů moderní cloudový nástroj Karsa Monitor pro analýzu cen produktů v reálném čase.

Zatímco ceny paměťových karet a mobilů v českých e-shopech klesaly v prvním pololetí letošního roku prakticky rovnoměrně, výkyvy cen bylo možné registrovat v případě tabletů a notebooků. V této kategorii byla v lednu průměrná cena 15 972 korun. „Cena tohoto zboží ale dosáhla svého maxima v květnu, kdy se vyšplhala na 16 152 korun. Pak ale ceny začaly prudce klesat, až se ustálily na průměrných 15 000 korunách. Lidé tak mohli při správném nákupu ušetřit i 1 150 korun,“ uvedl Ježek.

Podle analytika společnosti Akcenta Miroslava Nováka je spotřební elektronika dlouhodobě zbožím, kde vyšší kvalita a lepší technologie výrazně předbíhají cenu. „Navíc je mezi výrobci velká konkurence, a nelze se proto divit, že v elektronice panuje dlouhodobá deflace, kdy za nižší cenu lze koupit kvalitnější výrobek,“ uvedl Novák.

V první polovině letošního roku se do cen elektroniky podle odborníků sice promítl silný kurz amerického dolaru, ale ani to nestačilo k tomu, aby elektronika pro spotřebitele zdražila. „Ceny v první polovině roku mírně vzrostly u výrobců počítačů a elektronických a optických přístrojů. Naopak v případě výrobců elektronických součástek a komunikačních zařízení ceny v první polovině roku mírně poklesly,“ uvedl Novák. Podobný cenový vývoj podle něj lze v případě elektroniky očekávat i ve druhé polovině letošního roku. „Elektronika tahounem inflace tak rozhodně nebude,“ dodal Novák.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více