Infografika: Práce v e-commerce má budoucnost, firmy budou nabírat

8. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: OnLine People)
Česká republika se s počtem 37 000 e-shopů řadí mezi evropské e-commerce velmoce. Díky tomu na českém pracovním trhu vzniká poptávka po dalších online specialistech, a tedy i řada pracovních příležitostí. V průzkumu společnosti Online People to uvedlo 77 % dotázaných zaměstnanců. Potvrzují to i firmy, z nichž 47 % plánuje nabírat nové lidi.
Foto: Freeimages.com

Podle výsledků, které průzkum společnosti Online People přinesl, se v loňském roce zvýšil plat pracovníkům v oblasti e-commerce o 45 %. V roce 2015 očekává jeho další navýšení 61 % zaměstnanců, přičemž největší očekávání mají právě ti, kterým se v roce 2014 již navýšil (74 %).

Zaměstnanci nejvíce oceňují, pokud jim firma umožní vzít si pracovat z domova či mít pružnou pracovní dobu. Externisty letos plánuje využívat 39 % firem.Formát klasických pracovních poměrů se rozvolňuje ve prospěch nezávislých specialistů, které v současnosti využívá již 89 % českých e-commerce firem.

„Lidé do 30 let již nestojí jen o klasické benefity typu stravenek. Mnohem více je zajímá to, co jim konkrétní projekt přinese, hledají výzvy a nové zkušenosti,” vysvětlila Pavlína Zábojníková, partner ve společnosti Online People a dodala: „Většina firem v oblasti e-commerce také hodnotí své zaměstnance na základě jejich výkonu a netrvá na dodržování klasické pracovní doby, což vyhovuje oběma stranám.”

Drtivá většina (94 %) zaměstnanců uvedla, se vzdělává samostudiem, jehož zdrojem jsou nejčastěji  zkušenosti ostatních kolegů na českých nebo zahraničních blozích, dále odborná literatura a také oborové vzdělávací akce pro veřejnost. Zajímavé je, že ačkoliv si sami zaměstnanci myslí, že jejich samovzdělávání je dostatečné, zaměstnavatelé mají opačný názor. Více než polovina z nich pak hradí zaměstnancům externí školení.

Ve firmách jsou využíváni nejvíce konzultanti  a marketingoví specialisté (70 %), dále grafici a kodéři (50 %) a PPC specialisté (40 %). Stěžejními faktory platového ohodnocení jsou doba praxe a zkušenosti, v důsledku to potom znamená, že pracovník na „seniorské“ (praxe pět let a více) pozici si může vydělat dvakrát až třikrát více než junior. Finanční ohodnocení  (hrubá mzda) při nástupu na konkrétní pozice e-commerce je v průměru následující:

  • e-mailing specialista – nástup 18 000 Kč, senior kolem 45 000 Kč
  • PPC specialista – nástup 17 500 Kč, senior 39 000 Kč
  • SEO specialista – nástup 17 500 Kč, senior 36 500 Kč
  • marketing manager/e-commerce manager – nástup 24 000 Kč, senior 43 000 Kč

Již po třech měsících má však zaměstnanec možnost dosáhnout vyšší mzdy díky bonusům.

V roce 2015 plánuje zlepšení pracovních podmínek 32 % dotázaných firem. Konkrétně to znamená například stěhování do modernějších kanceláří či přestavba stávajících, porady na čerstvém vzduchu či pružné pracovní doby.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více