Setos s Microsoftem: Proč je WP vhodný pro firemní prostředí
Zahájení se ujal jednatel Setosu, Jiří Bejšovec, který představil řečníky semináře a přivítal všechny účastníky. Sdělil jim, že spojení Microsoftu a Nokie je vhodnou volbou pro firemní zákazníky, kteří se tak mohou snadno a kdykoliv připojit na své systémy. „Windows Phone stojí před velkým rozvojem a je to velká příležitost pro celou firemní klientelu, a proto je dobré do tohoto byznysu naskočit v pravý čas,“ uvedl na závěr svého vystoupení Jiří Bejšovec.
Po něm si vzala slovo osoba v Microsoftu na Windows a Windows Phone více než „kovaná“ a to sice Lukáš Křovák. Ten se na úvod více téměř šesti desítek posluchačů z řad stávajících, ale i potenciálně nových partnerů Setosu zeptal, kolik z nich používá zařízení s Windows Phone, k čemuž se přiznala zhruba třetina osazenstva. Následně vysvětlil a podrobně se věnoval tomu, proč je WP vhodný pro firemní prostředí. Jde zejména o to, že nabízí možnost personalizace jak pro pracovní, tak osobní život; nabízí široký výběr telefonů v různých cenových úrovních; Microsoft Office je součástí systému a tudíž neustále po ruce; kód systému je z velké části sdílen s kódem Windows; má pokročilé bezpečnostní funkce; a nabízí jednotnou uživatelskou zkušenost napříč různými typy zařízeními.
Dále zmínil hlavní příležitosti pro vás jako partnery Microsoftu. Máte tak možnost zapojit se do vývoje aplikací pro tuto platformu; navázat na existující nebo nasazované řešení typu SharePoint, Lync atd.; prodávat nové telefony podporující nové funkce a obchodní scénáře; pomoci zákazníkům s nasazením BYOD; spravovat platformu pomocí nástrojů MDM; prodávat předplatného Office 365 a další licence Microsoftu.
Za firmu Setos dále vystoupil Lukáš Rotter, vedoucí marketingu. Ten v krátkosti představil firmu a prezentoval nabídku Setosu pro firemní zákazníky a vývojáře software pro WP. Mimo jiné jste se mohli dozvědět, že firma Setos je na trhu již dvacet let, více než deset let spolupracuje s Nokií, zboží distribuuje v ČR a SR, v minulém roce prodala přes 700 tisíc telefonů, což znamená, že na náš trh dodala každý čtvrtý telefon a loňský obrat byl 2,5 miliardy korun.
Igor Šmerda, dříve z Nokie, nyní už z Microsoftu, shrnul nejen, jaké aktuální portfolio pod značkou Nokia najdete, ale také to, že název Nokia se brzy přestane používat. Dále prezentoval novinky v nedávno vypuštěné aktualizaci Denim. Těm vévodí vylepšená Cortana (hlasem ovládaná asistentka), vylepšení funkcí fotoaparátu, živé složky, sjednocení a přeposílání SMS, vylepšení výkonu IE či živé dlaždice z obchodu. Na závěr svého vystoupení ukázal živou ukázku vybraných funkcí, a jak se s nimi pracuje, což sklidilo velký úspěch.
Po skončení oficiální části se několik šťastlivců stalo novými majiteli produktů Nokia a také se bylo možné přesunout na výstavku a osahat si vybrané nejen mobilní zařízení s Windows Phone.