Ředitelé IT odpovídají za inovace

11. 4. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: IBM)
Podle průzkumu společnosti IBM šéfové IT už nestojí v pozadí, ale jejich zapojení do vedení firem se zvyšuje. Vhled, odborné zkušenosti a názory šéfů IT mají na strategické směřování firem nebývalý a nepostradatelný vliv. Účastníci průzkumu z řad vedoucích IT proto očekávají, že do roku 2018 budou hrát klíčovou roli při naplňování strategických firemních vizí.

Podle studie C-suite Study se IT oddělení ve velké míře podílí na transformaci společností. Řešení, která vznikají na pracovních stolech IT odborníků, pomáhají firmám lépe fungovat. A nejde jen o technické otázky – informační technologie v dnešní době inovují nejen produkty, ale i samotné obchodní modely.

„Ve studii zaznělo, že písmeno ,I‘ v titulu CIO znamená ,Information‘, ale můžeme ho vykládat také jako ,Innovation‘. Podle mě mají CIO v dnešní době novou roli, a to je Chief Innovation Officer, protože k většině inovací dochází právě v oblasti IT nebo jejím prostřednictvím,“ vysvětlil Jan Kleindienst, chief technologist IBM Česká republika.

Jan Kleindienst očekává, že nedoceněné postavení IT ředitelů se bude zlepšovat. Informace se dnes proměnily v surovinu, jakýsi přírodní zdroj, který nemizí, ale naopak narůstá, a který je možné těžit, rafinovat a využívat v náš prospěch. Jedním z hlavních trendů v IT jsou v současnosti kognitivní systémy, které rozumí přirozenému jazyku, zpracovávají data v reálném čase, a tak slouží jako informační asistenti v nejrůznějších sektorech.

Účastníci C-suite Study z řad šéfů IT se chtějí zaměřit na zákazníka a zlepšit jeho zkušenost ve všech fázích interakce s firmou. Důležité přitom je, aby firemní komunikace se zákazníky byla co nejosobnější. S její pomocí firma získá lepší představu o preferencích svých klientů a poznatky využije v dalším strategickém plánování. Konkrétně pak dva ze tří šéfů IT hledají způsoby, jak využít cloud computing a nástroje na sociálních sítích, aby vyšli vstříc přáním zákazníků. Téměř čtyři pětiny IT manažerů plánuje investovat do nových technologií potřebných pro analýzu zákaznických dat. Ty jim pomohou přeměnit tvrdá data v opravdové porozumění.

Štítky: 

Podobné články

Sandisk již brzy v novém

20. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: SanDisk)
Společnost Sandisk představila novou podobu firemní značky a kreativní směr pro svoji budoucnost. Změny signalizují odvážná očekávání společnosti, která se počátkem roku 2025 vrátí na trh jako samostatný inovátor v oblasti flashových a paměťových technologií. Čtěte více

Arrow uspělo u společnosti AWS

20. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Arrow ECS)
Společnosti Arrow Electronics byla od firmy AWS za rok 2024 udělena cena Rising Star Distributor Partner of the Year EMEA. Partnerskými cenami společnost AWS oceňuje vůdčí partnery z celého světa, kteří hrají klíčovou úlohu při podpoře zákazníků a rozvoji řešení na platformě Amazon Web Services (AWS). Čtěte více

Firmy a AI: 77 % slaví úspěchy, 54 % se však stále bojí, že bez ní zaostanou za konkurencí

13. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ataccama)
Ataccama zveřejnila první část ze své série Data Trust Report 2025, zaměřené na to, jak firmy v Evropě a Severní Americe prioritizují kvalitu dat pro zrychlení implementace umělé inteligence. Zpráva například odhaluje, že firmy vnímají implementaci umělé inteligence jako byznysovou nutnost. Více než polovina z nich (54 %) se dokonce obává, že je kvůli absenci AI předběhne konkurence. Čtěte více

Hitachi Energy v ČR investuje do rozšíření svého výrobní závodu více než 1,1 miliardy do korun

11. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Hitachi Energy)
Společnost Hitachi Energy oznámila investici ve výši přibližně 1,1 miliardy korun do rozšíření svého závodu na produkci zařízení velmi vysokého napětí v Brně. Tato strategická investice umožní zvýšení výrobní kapacity a reaguje na rostoucí poptávku po udržitelných energetických řešeních. Čtěte více