Infografika: Jak se vidí české e-shopy v roce 2014
17. 3. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Acomware)
České e-shopy v loňském roce znovu významně rostly a stejné očekávání mají jejich provozovatelé také pro rok 2014. Vyplývá to z průzkumu Acomware, kterého se v období od 25. 2. do 7. 3. 2014 zúčastnilo 137 českých e-shopů.
Z výzkumu vyplynuly tyto hlavní poznatky:
- 76 % e-shopů loni zvýšilo svůj obrat a 81 % očekává růst také letos
- největší příležitost k růstu vidí e-shopy u vlastních zákazníků
- české e-shopy loni nezměnily svou cenovou politiku: 59 % zachovalo stejné ceny zboží, pouze 18 % zlevnilo a 23 % dokonce ceny zvýšilo
- provozovatelé e-shopů plánují letos zvýšit finanční investice do svého rozvoje (55 % dotázaných)
- e-shopy považují za svou největší slabinu marketing (49 %) a za největší riziko v roce 2014 tlak na snižování cen
- 60 % e-shopů se nebojí vstupu retailových hráčů do online - věří ve vlastní silnou pozici na trhu nebo sází na přesah svých obchodů do retailu (pobočky, výdejní místa)