Katalogové portály pomáhají oslovit zákazníky

11. 3. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Službomat.cz)
Češi si oblíbili nakupování přes internet, což se týká nejen zboží, ale i služeb. Lidé pro orientaci v široké nabídce stále více využívají katalogové portály. Živnostníkům to umožňuje jednoduchou propagaci a možnost oslovit více zákazníků a nabízí doplňkové služby, jako je možnost hodnocení či přímou rezervaci služeb.
Foto: SXC.hu

Stále větší oblibu nakupování na internetu potvrzují současné průzkumy. Podle výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) nakupují na internetu pravidelně téměř tři čtvrtiny populace. Internet k nákupu nikdy nevyužily pouze tři procenta aktivní internetové populace.

Pryč jsou časy, kdy katalogový portál firmám nabízel pouze stránku s prostorem, kde firma uvedla své kontakty. Lidé i živnostníci žádají víc a trh na to musí reagovat. Přesto jsou v nabídce současných portálů stále velké rozdíly. To potvrzuje například firma PC Pohotovost, která je zapsaná na zhruba 30 různých portálech. „Ze zkušenosti víme, že je velmi důležité přehledné řazení firem. Některé portály zákazníky matou a ti pak odcházejí. Za naprostou samozřejmost dnes považujeme bezplatný zápis, což ještě nedávno nebylo vůbec běžné,“ řekl Jiří Larva z firmy PC Pohotovost.

Bezplatný zápis začínají postupně nabízet i další hráči na trhu (nedávno například lídr trhu Firmy.cz) a stal se trendem, který spustily nové, progresivní weby. Vyhledávací portál Službomat.cz nabídl bezplatný zápis živnostníkům hned od svého vzniku, a slavil s tím velký úspěch. „Zvykem bylo platit i za pouhé přidání fotografií nebo širší popis společnosti, což nám přišlo nesmyslné. Nabídli jsme proto živnostníkům a firmám plnohodnotný bezplatný zápis, platí se tak pouze v případě, když chce živnostník na našem webu mít reklamu nebo být ve vyhledávání na předních místech. Živnostníci a firmy tak nemusí platit paušály a můžou si samy regulovat své investice,“ vysvětlil ředitel společnosti Službomat Vojtěch Lambert.

Co by měl dobrý portál umět?

Kromě bezplatného zápisu je zákazníky i živnostníky důležitá databáze kontaktů. Paradoxně u portálů, které disponují statisíci kontaktů, to může být kontraproduktivní. „Je velmi důležité, aby databáze firem byla kvalitní. To znamená, aby šlo o ověřené kontakty, a ne jen sebrané údaje v co největším množství,“ vysvětlil odborník na e-commerce Jonáš Ornstein. Některé firmy na trhu se chlubí databází přesahující milion kontaktů, zkušenosti lidí i živnostníků však často poukazují na to, že tyto databáze jsou nepřehledné a obsahují velké množství neaktivních firem.

Nové katalogové portály začaly také nabízet možnost hodnocení, které má zákazníkům pomoct vybrat si tu nejlepší službu. Podobně pracuje například server YELP nebo portál Službomat, postupně se opět přidávají další firmy, přidání možnosti hodnocení avizoval také Seznam na svém portálu Firmy.cz.

Štítky: 

Podobné články

E-mail v roce 2025: Bezpečnější, ale náročnější na správu

24. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Zatímco světem hýbou novinky z oblasti AI a sociálních médií, klasický e-mail prochází vlastní revolucí. Zásadní změny v zabezpečení a rostoucí výzvy s robotickými interakcemi budou formovat podobu e-mailové komunikace i v roce 2025. Pro firmy to znamená nutnost přizpůsobit se novým pravidlům, nebo riskovat ztrátu důležitého komunikačního kanálu. Čtěte více

E-commerce v roce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

30. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
E-commerce vstupuje do nové éry, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 se ponese ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. Čtěte více
Tomáš Vacek, partner marketingové agentury Contexto

PR a marketing v době AI: Příležitosti a hrozby

3. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
AI technologie se stávají neocenitelným pomocníkem v marketingu a PR. Nabízejí nové možnosti, jak přizpůsobit obsah konkrétním zákazníkům a poskytnout jim lepší zážitek. Automatizace však s sebou nese například i riziko ztráty lidské kreativity. Nad tím, jak ovlivní AI technologie trh marketingu a PR, se zamyslel Tomáš Vacek z marketingové agentury Contexto. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více