Češi jsou většinou u svých operátorů spokojeni

10. 7. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: GfK)
V současnosti devět z deseti Čechů využívá služby jednoho mobilního operátora. Převážná většina uživatelů je spokojena se službami svého mobilního operátora a jeho změnu plánuje přibližně jen jeden z deseti Čechů.

Služby šedých a virtuálních operátorů někteří lidé sice znají, ale využívají je minimálně a jsou zákazníky hlavně klasických mobilních operátorů. Letošní zavedení neomezených paušálů byl vydařený tah ze strany operátorů, jelikož je již desetina lidí používá a další necelá třetina o přechodu na ně uvažuje.

Převážná většina Čechů je spokojena se službami mobilních operátorů. Desetina však zvažuje změnu.

Spokojenost se službami svého hlavního mobilního operátora vyjádřily v průzkumu tři čtvrtiny respondentů. Kromě spokojenosti jsme zjišťovali i úmysl změnit mobilního operátora v následujících dvanácti měsících. Z průzkumu vyplynulo, že přibližně desetina lidí plánuje v daném období změnu poskytovatele mobilních služeb. Ochota změnit operátora roste se zvyšujícím se stupněm vzdělání.

Necelá šestina Čechů se setkala s nabídkou šedých operátorů. Využívá je však minimum lidí.

V posledních letech a měsících se setkáváme s nabídkou služeb od šedých a virtuálních operátorů. Jelikož tito operátoři představují zajímavý a nový fenomén na trhu mobilních služeb, zaměřili jsme se v průzkumu i na zkušenosti lidí s těmito operátory a jejich využívání. S nabídkou služeb poskytovaných šedými operátory se setkala šestina Čechů, přičemž služby šedých nebo virtuálních operátorů používá minimum lidí v České republice. Zjišťovali jsme také, jak by měla vypadat nabídka od virtuálního operátora, která by zákazníky zaujala. Od těchto operátorů lidé především očekávají nabídku mobilních služeb s kvalitním pokrytím za nižší cenu, než nabízejí klasičtí mobilní operátoři, férové jednání a vstřícnost vůči zákazníkům," řekl Jiří Nosek, financial and technology sector leader ze společnosti GfK.

Necelá třetina Čechů plánuje využít nabídku neomezeného paušálu
V dubnu letošního roku čeští mobilní operátoři úspěšně zavedli neomezené tarify, které lidem umožňují neomezené volání za nižší ceny, ale pod podmínkou uzavření dvouleté smlouvy s daným operátorem.

Průzkum sledoval, jak se tato výrazná změna odrazí na chování uživatelů mobilních služeb. Úmysl lidí změnit operátora po zavedení neomezených paušálů zůstal stejný. Na neomezený paušál již přešla necelá desetina lidí a necelá třetina o této změně uvažuje.

Polovina dotázaných Čechů ale zatím nedokáže posoudit, který operátor nabízí nejatraktivnější neomezené tarify. Většina klientů běžných mobilních operátorů se proto bude o neomezený tarif ucházet u svého hlavního operátora," uzavřel Jiří Nosek.

Štítky: 

Podobné články

Ročenka RMOL.CZ: Nejzajímavější průzkumy roku 2019

24. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
V roce 2019 jsme pro vás na RMOL.CZ připravili desítky analýz, studií a předpovědí, které prozrazují, v jaké kondici se nacházely různé tržní segmenty a jak by se měl trh dále vyvíjet. K nejzajímavějším z nich se můžete nyní vrátit a podívat se, zda se předpovědi naplnily a co nás pravděpodobně čeká v blízké budoucnosti. Čtěte více

Pozemní vysílání je v Česku populární, placená televize však přesto převládá

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Polovina Čechů aktivních na internetu využívá ve své domácnosti terestrický příjem televizního signálu. Placená televize ale není žádným otloukánkem – nějakou její formu využívá 63 % internetové populace (v některých případech právě v souběhu s terestrickým příjmem), přičemž 59 % placenou televizi považuje za hlavní typ příjmu. Čtěte více

GfK: Prodej technického spotřebního zboží v ČR i SR v 1. čtvrtletí 2019 rostl

20. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal v České republice v prvním čtvrtletí roku 2019 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst o více než šest procent. Na Slovensku ve stejném období trh zaznamenal meziroční nárůst o více než čtyři procenta. Čtěte více

GfK: Celosvětový prodej smartphonů dosáhl v roce 2018 522 miliard USD

11. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Smartphony, mobilní telefony a nositelná elektronika jsou i nadále hnací silou rozvoje trhu technického spotřebního zboží – na celkových tržbách 1,2 bilionu USD se vloni podílely ze 44 %. Přestože se celosvětová poptávka po chytrých telefonech snížila o 3 % na 1,44 miliardy kusů, prodej zůstával vysoký a vygeneroval tržby v hodnotě 522 miliard USD. Čtěte více