Online prodejní kanál v 1. čtvrtletí 2013 vzrostl o 36 %
Počet monitorovaných značek stoupl za toto období o 15 % a počet sledovaných kategorií narostl o 21 %. Díky zvýšené efektivitě stahovacích rozhraní zůstal celkový počet stažení víceméně stabilní, a to i při zvýšené aktivitě.
V meziročním srovnání nárůstu online stahování dosáhlo Finsko navýšení 88 %, a stalo se tak zemí s jedním z nejrychleji rostoucích e-kanálů, následované Itálií (+74 %), USA (+59 %) a Ruskem (+54 %). Mezi důvody, proč v některých zemích výrazně narůstá počet připojení, patří především rozšíření otevřeného produktového katalogu v e-kanálu v dané zemi a konkrétní fáze vývoje tohoto e-kanálu v dané zemi.
Q1-2013 | Q1-2012 | Meziroční změna | |
Počet připojených partnerů | 27 333 | 20 138 | 36% |
Počet značek | 6 143 | 5 359 | 15% |
Počet kategorií | 1 544 | 1 281 | 21% |
Počet připojených platforem | 2 610 | 2 035 | 28% |
Počet zemí | 80 | 62 | 29% |
StarTech poskočil výše
První desítka značek v online kanálu se pozměnila v souvislosti s tím, jak vysoko vyskočila značka StarTech.com. Tento výrobce kabelů a doplňků významně zvýšil svou viditelnost v katalozích webshopů (+530 %). Dále stojí za pozornost relativní postup společnosti Philips (+35 %) na pozici číslo dvě, který byl zapříčiněn zvýšeným stahováním produktových listů z oblastí spotřební elektroniky, elektrospotřebičů a osvětlení.
Bitspower nejrychleji rostoucí značkou
První desítka nejrychleji rostoucích značek zahrnuje několik typických kancelářských značek jako Kangaro (+ 6 768 %), Pilot (+ 3 852 %), Schneider (+ 3 800 %), Clairefontaine (+ 3 670 %), Stabilo (+ 2 045 %), Edding (+ 1 440 %) a Esselte (+ 1 285 %). To jen podtrhuje skutečnost, že prodejní kanály kancelářských potřeb a IT konvergují. Nárůst značek specializovaných na chlazení jako EK Water Blocks (+ 14 276 %) a Koolance (+ 52 198 %) ukazuje, že tuning počítačů je stále důležitým segmentem trhu – rovněž zmiňovaný šampion Bitspower je aktivní právě v tomto segmentu jako dodavatel příslušenství a rozváděčů.
Firmy z kancelářského segmentu jsou v e-kanálu na vzestupu
V souladu s nárůstem popularity kancelářských značek expandovaly též kategorie kancelářského spotřebního materiálu. PC jsou ze strukturálního pohledu klesající kategorií, nicméně notebooky jsou stále číslem jedna, kdy ultrabooky tuto kategorii dále oživují, neboť užitečnost tabletů je přece jenom omezená.
Dále je možné si všimnout, že investice do hostingu stoupají – kategorie jako co-location, rozváděče, server barebones a další síťové příslušenství dominují první desítce nejrychleji rostoucích kategorií prvního kvartálu letošního roku. Vzestup LED TV a tabletů pokračuje, což bylo ostatně již trendem v loňském roce.