Online prodejní kanál ve druhém čtvrtletí vzrostl o 50 %

27. 8. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl ve druhém čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 50 %. Philips těžil ze stoupající poptávky po LED televizích v období fotbalového Eura a před olympiádou. Výrobce síťových zařízení Oncore se stal nejrychleji rostoucí značkou druhého čtvrtletí. Notebooky a stolní počítače jsou pod tlakem ze strany tabletů.
Foto: SXC.hu

Za letošní druhé čtvrtletí Icecat zaznamenal 519 milionu stažení produktových listů s technickými parametry pro produkty 5 274 značek, které si stáhlo více než 20 000 partnerů v prodejním kanálu. Počet zaregistrovaných online prodejních partnerů se zvýšil o 31 %, počet měřených značek vzrostl o 30 % a počet kategorií stoupl o 25 %, to vše ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku.

Philips boduje díky rostoucí poptávce po LED televizích

V první desítce značek v online prodejním kanálu jsou Lenovo a Acer pod tlakem, zatímco Philips (+52 %), Sony (+43 %) a Toshiba (+38 %) dosahují relativně nejlepších výkonů. Zdá se, že Philips sklízí ovoce přechodu od starších televizních technologií na technologii LED. A svůj podíl zde mělo samozřejmě mistrovství Evropy ve fotbale a příprava na olympiádu. HP i nadále pokračuje v konsolidaci své dominantní pozice v online prodejním kanálu, i když jeho slabý výkon v tabletech varuje. 

Oncore je nejrychleji rostoucí značkou 2. čtvrtetí 2012

Dodavatel kabeláže a mobilních komponent Oncore je co do rychlosti růstu mezi online značkami tohoto kvartálu opravdovým šampionem, za což se zasloužil oslňujícím růstem 2 743 % v počtu stažení produktových listů ke svým výrobkům. Braun, Intel a Adobe stojí v tomto přehledu také za upozornění, neboť se jedná o velké zavedené značky, které však vykazují vynikající růst.

Notebooky a stolní PC jsou na online trhu pod tlakem

Zájem o notebooky na online trhu stagnuje, což musí vyvolávat alarm v centrálách všech výrobců: to totiž znamená, že tato kategorie se při srovnání s půměrnými kategoriemi dostává do strmého poklesu. Stolní PC jsou rovněž zasažena, a to celkovým zpomalením v Evropě a nástupem tabletů jako nového formátu. Další kategorie v Top 10 jsou na tom o poznání lépe, zvláště spotřební materiál a hardwarové doplňky. To je typická situace, když organizace všeobecně snižují své investice do softwaru a hardwaru.

Kategoriím spotřebního materiálu pro tiskárny se daří skvěle, neboť značky z této oblasti jako Ricoh, Epson a Canon zjednodušují vyhledávání a volbu kompatibilních produktů pro své tiskárny.

Tablety, LED TV a All-in-Ones i nadále čeří trh

Nejrychleji rostoucí kategorií jsou Tablet-PC, která ukrajují z pozic dalších formátů, jako jsou notebooky, PC a netbooky. A také relativně nová kategorie All-In-One PC ukusuje podíl starým dobrým stolním počítačům. Obdobně je tomu u LED TV, které jsou rovněž jako v předchozích kvartálech rychle rostoucí kategorií, která požírá přechozí televizní kategorie.

Meření ekologického dopadu

Icecat začne měřit dopad ukazatelů ekologické udržitelnosti, jako jsou EnergyStar, EPEAT a EU Flower (zahrnující celou životnost produktu) a také energetická třída (až po A+++). Například 44 % multifuncí má certifikaci EnergyStar – bude zajímavé určit, zda přítomnost této certifikace má vliv na vyšší viditelnost v online prodejním kanálu. Icecat se ve svých následujících reportech právě na takové údaje zaměří.

Štítky: 

Podobné články

Foto: SXC.hu

Online prodejní kanál v 1. čtvrtletí 2013 vzrostl o 36 %

29. 4. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Icecat )
Počet připojených partnerů v prodejním kanálu vzrostl o 36 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Za první letošní čtvrtletí Icecat zaznamenal na 339 milionů stažení produktových listů k produktům 6 143 značek, a to z 80 zemí světa. Čtěte více
Foto: Sxc.hu

Top – nejrychleji rostoucí firmy v IT

18. 2. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál za celý rok 2012 vzrostl ve srovnání s rokem 2011 o 26 %. Tablety jsou nejrychleji rostoucí kategorií a Intel se stal nejrychleji rostoucí značkou e-commerce kanálu. Čtěte více
Foto: SXC.hu

Online prodejní kanál ve třetím čtvrtletí vzrostl o 41 %

22. 10. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl ve třetím čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 41 %. Výrobky splňující ekologické certifikace (např. EnergyStar) jsou o 33 % populárnější než podobné produkty bez tohoto označení. Čtěte více
Foto: Sxc.hu

Online prodejní kanál v 1. čtvrtletí vzrostl o 96 procent

16. 5. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl v 1. čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 96 procent. Nejrychleji rostoucí kategorií jsou tablety a nejrychleji rostoucí značkou Konica Minolta. Čtěte více