Zákazníci vybírají e-shop ve srovnávačích a rádcích
Během tří let se obliba výběru e-shopů přes cenové srovnávače a nákupní rádce zvýšila téměř trojnásobně. Ještě v roce 2009 je využívalo jen 19 % lidí, v roce 2011 to bylo již 44 % uživatelů a v loňském roce si pro svůj nákup vybíralo e-shop jejich prostřednictvím 52 % uživatelů internetu.
„Téměř trojnásobný nárůst obliby nákupních rádců a srovnávačů cen je dán citlivostí zákazníků jak na cenu zboží, tak i na kvalitu obchodu. Zákazníci na cenových srovnávačích mohou velice rychle a jednoduše porovnat nabídky tisíce obchodů a ušetřit značnou část ceny zboží. V případě nákupního rádce mohou k tomu navíc nakoupit v ověřeném a spolehlivém obchodě,” řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.
Klesá naopak tendence vyhledávat e-shopy prostřednictvím internetových vyhledávačů. „Situace na internetových vyhledávačích se obrátila. Zatímco v roce 2009 vybírala e-shopy přes vyhledávače téměř polovina uživatelů, o dva roky později už to byla necelá třetina,“ řekl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a pokračuje: „Vloni už k výběru obchodu zvolila vyhledávače jen pětina uživatelů.“
Jakým způsobem vybíráme e-shopy? (Češi aktivní na internetu)rok 2011 | rok 2012 | |
K výběru používám nákupní rádce nebo srovnávače cen | 44 % | 52 % |
Obchody vybírám převážně přes internetové vyhledávače (Google, Seznam…) | 30 % | 20 % |
Mám své oblíbené obchody a v těch nakupuji | 18 % | 14 % |
Informace hledám na internetových fórech | 3 % | 5 % |
Spoléhám se na doporučení přátel nebo na své vlastní zkušenosti | 6 % | 9 % |