Spotřebitelé méně věří podnikatelům
Z každoročního hodnocení spotřebitelských trhů vychází Česká republika výrazně pod evropským průměrem. Patří jí až 22. příčka. „Evropská komise sleduje celkem 51 trhů a hodnotí, zda je v jejich rámci pro spotřebitele snadné srovnávat zboží a služby, jestli mají negativní zkušenosti s obchodníky nebo jim důvěřují, a zda jednotlivé trhy splňují jejich očekávání,“ řekl Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest.
Komise zvlášť hodnotí zboží a služby a srovnává výsledky celé sedmadvacítky států. Ze zboží si u nás nejlépe vedou knihy, noviny a časopisy. Oproti evropskému průměru má v České republice nejhorší pověst trh ojetých automobilů, obuvi a oblečení a masa a masných výrobků.
Dle statistiky mají v České republice už tradičně nejnižší důvěru realitní služby, naopak nejlépe si stojí podniky, které poskytují kulturu a zábavu. Špatné hodnocení si vysloužily převážně služby, jako jsou hypotéky, půjčky či investiční produkty. Pro spotřebitele je obtížné je vzájemně srovnávat.