Nákupní horečka vypukne na síti a v polovině listopadu
Téměř polovina Čechů pod stromeček kupovat praktické dárky, jako například oblečení, sportovní vybavení či kosmetiku, a to i přesto, že by sami nejraději dostali elektroniku. Největší nákupní horečka propukne tradičně v polovině listopadu a letos proběhne především na síti.
Z průzkumu dále vyplývá, že tři čtvrtiny lidí (73 %) plánují nakupovat vánoční dárky v listopadu a čtvrtina v prosinci. Dva z pěti respondentů (43 %) plánují utratit za vánoční dárky 2-5 tisíc korun, 37 % mezi 5-10 tisíci, 13 % více než 10 tisíc a naopak 7 procent méně než 2 tisíce korun.
Téměř polovina lidí bude kupovat vánoční dárky pro 5-9 osob, dva z pěti (42 %) pro 2-4 osoby, devět procent pro více než 10 lidí a naopak jen 2 procenta pro jedinou osobu. Polovina nakupujících nebude čekat s nákupem drahých vánočních dárků na povánoční výprodeje, třetina (32 %) si není jistá a 18 % bude drahé dárky nakupovat až po vánocích.
Dvě třetiny (64 %) lidí nakoupí vánoční dárky především online, přičemž jasnou preferencí je jejich doprava domů (65 %) namísto osobního vyzvednutí (35 %). Nejčastěji za ně lidé budou platit hotově (43 %) či platební kartou (37 %).