Přizpůsobte se trendům v internetovém nakupování

22. 3. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Kasa.cz)
Smartphony, sociální sítě a další moderní technologie přinášejí změny v chování a nákupních zvycích zákazníků. Podle Kasa.cz se e-shopy v tomto roce ještě více přiblíží svým kamenným kolegům, zákazníkům nabídnou větší rychlost a přehlednost a další možnosti výhodných nákupů.
Foto: SXC.hu

Celosvětově se prosazuje trend osobního vyzvedávání zboží zakoupeného přes internet. V České republice k otevření sítě kamenných poboček přistoupili hlavní hráči na trhu, v USA tuto možnost nabízí například významný prodejce Walmart, ale i jeho konkurenti Kmart či Sears, kteří nabízejí dokonce i doručení online nákupu přímo do automobilu.

Chytré telefony a mobilní aplikace dnes umožňují porovnávat ceny nebo posílat slevové kupony, potenciál však mají daleko větší – mohou poskytovat personalizovaný obsah, dotykové katalogy nebo podporovat věrnostní programy. Jejich masové rozšíření může způsobit, že v kamenných prodejnách bude čím dál méně snadné s nakupujícími manipulovat pomocí „výhodných“ speciálních nabídek a cenových akcí – data o cenách konkurence budou mít zákazníci stále po ruce. 

Mohutný rozmach sociálních sítí přinese retailu i řadu dalších možností, než jen šíření zpráv po Twitteru nebo budování komunity či organizování soutěží na Facebooku. Letošní rok bude patřit testování možností Facebooku v oblasti internetového nakupování. Očekávat se dá i další rozvoj skupinového nakupování, vznikat budou komunity kupujících, které si budou doporučovat produkty k nákupu (například Fashism.com) a v rámci online obchodů vzniknou i funkce typu „nakup a sdílej“ nebo „co-browsing“, který umožní sdílet hledání konkrétního typu zboží více nakupujícím.

Po vlně slevových portálů, v jejichž čele stál celosvětově Groupon.com, nastupuje další „módní“ vlna – agregátory slev a prodejních akcí a také denní nabídky a bleskové výprodeje. Touto cestou se již vydaly některé e-shopy v zahraničí, které díky zajímavé cenotvorbě a také specializovaným technologiím, které přináší jen ty informace, které zákazníka zajímají, dokáží prodat masivní množství zboží v řádu minut od rozeslání emailového newsletteru. Tímto směrem se zaměří více prodejců, a to i v České republice.

Na svoji příležitost čekají také nové přístupy a technologie typu Rich Commerce nabízející zákazníkům virtuální modely, interaktivní videa či 3D pohled na produkty nebo jednostránkové e-shopy prodávající v každé kategorii jen jeden produkt a dynamická cenotvorba, která přinese ultra krátké nabídky, slepé aukce či tzv. snižovanou – wonderprice. Dá se také očekávat konec flashových aplikací, které zákazníky příliš nezaujaly, a proto neměly žádný obchodní efekt.

Dá se očekávat, že letos zesílí trend mezinárodního nakupování neboli přeshraničních nákupů.  V řadě menších, především specializovaných, e-shopů činí prodeje do zahraničí 10 až 20 procent, některé asijské internetové obchody specializované na elektroniku úspěšně posílají do celého světa většinu prodejů. Česká republika má v této oblasti velký potenciál, neboť dle posledního průzkumu, který realizovala agentura Civic Consulting pro Evropskou unii mají české e-shopy nižší ceny než je evropský průměr. 

Štítky: 

Podobné články

Kasa.cz má výdejní místa v Mountfieldu a Uloženka.cz

24. 4. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Kasa.cz)
Internetový obchod Kasa.cz otevřel ve spolupráci s přepravní společností DPD 64 výdejních míst Kasapoint, v nichž si zákazníci mohou osobně vyzvednout své internetové nákupy. Osobní odběr je zcela zdarma. Čtěte více
Foto: SXC.hu

Kasa.cz: Internetové nákupy letos vyvrcholí dvakrát

12. 12. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kasa.cz)
V letošním roce se očekávají dva vrcholy internetových nákupů. Prvním z nich bylo pondělí 9. prosince, kdy svoje online nákupy uskutečnili zákazníci, kteří rádi nakupují s alespoň minimálním předstihem, a pondělí 16. prosince, kdy k internetovým nákupům zasednou ti, co jsou zvyklí nakupovat převážně na poslední chvíli. Čtěte více
Google Nexus 7 II

Nejprodávanější notebooky a tablety na Kasa.cz v srpnu a září 2013

30. 9. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kasa.cz)
Srpen na Kasa.cz přinesl výrazný růst prodejů tabletů, který v září vystřídal boom notebooků. Za růstem je dle prodejce nutné hledat zejména zahájení školního roku, protože výpočetní technika se stále častěji stává nedílnou součástí výbavy žáků i studentů. Čtěte více
LED TV Sony 40W9000

Kasa.cz: LED TV ovládly trh

23. 4. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Kasa.cz)
Podle statistik Kasa.cz žebříčkům prodejů jednoznačně kralují LED televizory, které minulý měsíc tvořily až 98 % všech prodaných TV. Čtěte více