Zabezpečení platebních operací je vnímáno pozitivně

23. 2. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: GfK Czech )
Z únorového průzkumu GfK Czech vyplynulo, že více než 50 procent respondentů považuje operace prostřednictvím platební karty za dostatečně zabezpečené. Nicméně, bezmála 80 procent respondentů vyjadřuje obavu ze skimmingu.

Za bezpečnější považují respondenti platby kartou u obchodníka (38 procent), než samotný výběr hotovosti z bankomatu (32 procent). „To může odrážet nedávnou mediální odezvu podvodů způsobených právě skimmingem,“ řekl Gabriel Tkáč, konzultant pro finanční segment, GfK Czech.

Za nejméně bezpečnou je nadále považována online platba kartou na internetu (54 procent respondentů), což ale koreluje s jejím stále ještě nevelkým rozšířením.

Z hlediska dalšího zabezpečení je jasnou jedničkou PIN kód spolu s autorizační SMS (pro více než 90 procent oslovených). Čipové technologii zabezpečení karet a bezpečnostnímu certifikátu přikládá důležitost zhruba 60 procent respondentů. Za nejméně důležité je považováno pojištění (pouze 43 procent respondentů).

„Drtivá většina respondentů (96 procent) si PIN prostě pamatuje. Jen 9 procent respondentů uvedlo, že má PIN také paralelně uschovaný poznámkou v mobilu,“ doplnil Gabriel Tkáč.

Štítky: 

Podobné články

Ročenka RMOL.CZ: Nejzajímavější průzkumy roku 2019

24. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
V roce 2019 jsme pro vás na RMOL.CZ připravili desítky analýz, studií a předpovědí, které prozrazují, v jaké kondici se nacházely různé tržní segmenty a jak by se měl trh dále vyvíjet. K nejzajímavějším z nich se můžete nyní vrátit a podívat se, zda se předpovědi naplnily a co nás pravděpodobně čeká v blízké budoucnosti. Čtěte více

Pozemní vysílání je v Česku populární, placená televize však přesto převládá

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Polovina Čechů aktivních na internetu využívá ve své domácnosti terestrický příjem televizního signálu. Placená televize ale není žádným otloukánkem – nějakou její formu využívá 63 % internetové populace (v některých případech právě v souběhu s terestrickým příjmem), přičemž 59 % placenou televizi považuje za hlavní typ příjmu. Čtěte více

GfK: Prodej technického spotřebního zboží v ČR i SR v 1. čtvrtletí 2019 rostl

20. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal v České republice v prvním čtvrtletí roku 2019 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst o více než šest procent. Na Slovensku ve stejném období trh zaznamenal meziroční nárůst o více než čtyři procenta. Čtěte více

GfK: Celosvětový prodej smartphonů dosáhl v roce 2018 522 miliard USD

11. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Smartphony, mobilní telefony a nositelná elektronika jsou i nadále hnací silou rozvoje trhu technického spotřebního zboží – na celkových tržbách 1,2 bilionu USD se vloni podílely ze 44 %. Přestože se celosvětová poptávka po chytrých telefonech snížila o 3 % na 1,44 miliardy kusů, prodej zůstával vysoký a vygeneroval tržby v hodnotě 522 miliard USD. Čtěte více