O kybernetické bezpečnosti s DNS a kouzelníkem
Konference byla rozdělena do dvou sálů – Empiria a Panorama. Zatímco v Empirii probíhaly zejména obchodní přednášky s velkým auditoriem, Panorama se soustředila na menší publikum a prezentaci bezpečnostních řešení v akci. Po celý den bylo navíc možné se zastavit u stánků výrobců a individuálně pohovořit s jejich zástupci.
Empiria s expertem
Konferenci zahájil a účastníky přivítal Igor Tomeš, ředitel divize Infrastruktura v DNS. Poté předal slovo celé řadě zajímavých hostů s možností pokládat dotazy. Hned na úvod o možnostech obchodu v oblasti bezpečnosti pohovořil Martin Kult z Česko-Izraelské obchodní komory. O úskalích definice kybernetické bezpečnosti a chystané české legislativy velmi zajímavě hovořil expert na danou problematiku Vladimír Rohel z Národního bezpečnostního úřadu. Na něj navázali Peter Kovalčík a Miroslav Lujka z Check Pointu s přednáškou o nečekaných a neobvyklých bezpečnostních hrozbách. Doplnil je Jiří Slabý z IBM, když se pustil do trefně pojmenované problematiky: „Víte, co se u vás doma děje?“
Poté již Igor Urbán (Websense), Jan Aron (Huawei) a Jan Ježek (Dell) prezentovali bezpečnostní řešení jednotlivých společností.
Po pauze na oběd vystoupil Vladimír Brož ze společnosti Fortinet a hovořil o nutnosti soustředit se v oblasti bezpečnosti na otázky budoucí, nikoli minulé Zora Arnautovic, jeden ze zahraničních hostů, označila ve své řeči klasifikování dat za nezbytnost v oblasti bezpečnosti. Po ní se slova ujal Michal Zlesák ze společnosti Enterasys, podle kterého je důležitá zejména transparentnost a kontrola v síťovém provozu.
Dalším ze zahraničních hostů byl Robert Ruettgen (Thales E-Security) a skvěle přiblížil posluchačům úskalí v oblasti šifrování a hesel. Jeho slova podtrhl ve svém vystoupení Ondrej Valent ze SafeNetu, který pohovořil na téma velmi aktuální – zabezpečení cloudu. Doplnil jej ještě Michal Holub Z IVNEA-TECH, když vysvětloval výhody FlowMonu při zabezpečení sítí. Na závěr ještě Igor Tomeš pojmenoval největší mýty v oblasti narušení bezpečnosti dat.
Přednášky a formální část konference zakončila bohatá tombola a účastníci, kterým přálo štěstí, si odnesli věcné ceny.
Panorama – technika v akci
Úderem desáté hodiny se otevřel sál Panorama, kde začaly prezentace partnerů a jejich řešení. V dopoledním bloku probíhaly krátké demo prezentace pro užší okruh posluchačů – na plátně svá řešení představili IBM (Dušan Mondek prezentoval IBM QRadar a XGS), Websense (Miroslav Bajgar ukázal v praxi rozhrání Triton), TNS (jejich inovovaný webový filtr představil Karol Kubanda), nechyběl Dell (Jan Ježek ukázal, jak vypadá připojení hosta k Wi-Fi), Huawei (Jan Aron a Huawei USG), na český trh vstupující Firemon (jak využít naplno bezpečnostních řešení vysvětloval Bernard Zelmans) a Check Point (za který Peter Kovalčík ukazoval, jak vyčíst vše podstatné z logů).
Odpolední část pak přešla v technické prezentace, kde se v plné síle představily technologie jako Content Platform od Hitachi, nástroje na ochranu před DDoS útoky Radware a Huawei a názorná ukázka ochrany před moderními hrozbami od Websense. Své pojetí IPS představila IBM, využití SonicWallu v praxi zase předvedl Dell a nemohla chybět ani nová generace TippingPointu od Hewlett-Packardu.
Večer plný her i kouzel
Večerní neformální společenský program, během kterého tekla proudem znamenitá únětická dvanáctka, moravské víno nebo 18 druhů vzácných skotských whiskey (o horách vynikajícího jídla nemluvě), byl pojat v herním duchu, kdy si zájemci mohli vyzkoušet stolní curling, fotbálek (včetně XXXL verze, na kterou bylo třeba osm hráčů), nebo se protáhnout u sportovních her na Xboxu s pohybovým senzorem Kinect. Komu se dařilo a vyhrával, získal DNS peníze Bankovky mohl později ve slepé dražbě proměnit za věcné ceny, z nichž nejpamětnější bude hrneček na kávu, za který neváhal nic netušící šťastlivec vysázet ohromujících sedm tisíc DNS peněz, nebo panák whiskey za pohádkových deset tisíc DNS peněz.
V průběhu večera dorazil i očekávaný kouzelník a čaroval nikoli z pódia, ale přímo mezi lidmi. Ze vzduchu například kouzlil brilianty, četl myšlenky a nechyběl ani obligátní králík, byť ne z klobouku, ale z dlaně jedné slečny. Pohodový večer se nakonec protáhl až do ranních hodin.
Mediálním partnerem bylo vydavatelství DCD Publishing, vydavatel Reseller Magazine OnLine (RMOL.CZ), Reseller Magazine a Professional Computing.