Na forbíně s ABC Data Show IT 2013
Akce začala workshopy výrobců, které od půl jedenácté vystřídaly první přednášky. Na ni se reselleři mohli seznámit s novými produkty Colorovo a Samsung. Na první dvě přednášky souběžně navázaly přednášky společností Acer a TP-Link.
Prostřední část vyplnily prezentace generálních partnerů v hlavním sále, kde se postupně vystřídaly společnosti Microsoft, HP, LG a PocketBook.
Poslední přednášková část programu se znovu konala ve dvou menších sálech, tentokrát v podání firem Fujitsu, Oki, Lenovo, Intel, Kensington a Colorovo (přednáška byla zaměřena speciálně na tablety).
Ještě před samotným závěrem, kterým byla velká tombola o desítky cen, vystoupili pánové Ondřej Radovnický (obchodní ředitel ABC Data pro ČR) a Milan Krajči (obchodní ředitel pro Slovensko).
Přednášky byly doplněny o workshopy a na stáncích výrobců byla možnost prakticky si osahat žhavé produktové novinky a pohovořit si přímo se zástupci jednotlivých značek.
Stručně z přednášek
Na přednášce Colorovo, kterou vedl produktový manažer značky Filip Rajm, jsme se dozvěděli, čím se tato značka zabývá a jak ji vnímat. Dále jsme se např. dozvěděli, že na spotřební materiál Colorovo poskytuje doživotní, záruku nebo že je v současné době v nabídce společnosti zalistováno 460 různých typů spotřebního materiálu pro 1 360 zařízení (zhruba 80 % trhu).
Přednáška LG, kterou uváděl Vít Nezkusil (key account manažer B2B společnosti LG), pojednávala o hotelových systémech LG a proč je nasadit. Hotelové systémy LG je nově možné koupit také u ABC Data, díky čemuž bude možné dosáhnout i na menší produkty a projekty, vše navíc bude skladem.
Miroslav Drahoš, produktový manažer ze společnosti HP, povídal o řešení pro správu tiskáren HP Web Jetadmin 10.3, jeho funkcích, možnostech a vylepšeních. Dále přišlo na řadu také představení novinek v produktovém portfoliu.
Přednášku společnosti Microsoft zaměřenou na Windows 8.1, Office 2013 a Office 365 vedla partner account manažerka Petra Bartošová. Hovořila zejména o Windows 8.1, jejich novinkách, vylepšeních a prodejních argumentech. Mimo jiné byla dále řeč o stránkách Microsoft Office s podporou a návody, odlišnostech ve funkcích a licencích, SkyDrive úložišti, důvodech, proč je nutné používat Microsoft účet či aspektech blížícího se ukončení podpory Windows XP a Office 2013.
Důležitou novinkou, kterou se prodejci na akci dozvěděli, bylo zařazení spotřební elektroniky do nabídky ABC Data. Nově je tak možné přímo u ABC Data nakupovat např. televizory, audio- a videotechniku, foto techniku a příslušenství značek ECG, Fujifilm, LG, Nikon, Panasonic, Pentax, Samsung, Sharp nebo Sony. U většiny produktů je pak garantováno dodání do 24 hodin, záruka až pět let na vybraný sortiment, věrnostní program i marketingová podpora. To vše s možností asistence proškolených zaměstnanců.
Večerní program
Večerní program se konal v Pasáži Dominik vzdálené jen několik minut chůze od Hotelu International. Návštěvníky zde kromě welcome drinku přivítal bohatý raut doplněný o výběr z řady (nejen moravských) nápojů.
Zhruba o půl deváté se na pódiu „vynořil“ průvodce večerem, známý český herec a moderátor Tomáš Matonoha, který celou akci vedl ve stylu talkshow Na forbíně.
Jako prvního si na pódium pozval generálního ředitele ABC Data ČR a SR Petra Jandíka, který během své řeči přivítal přítomné a poděkoval svému týmu, obchodním partnerům i resellerům.
Po té se dostaly prostor osobnosti ze sféry kultury - konkrétně Roman Luknár alias Dudko, Jan Budař a zpěvačka Kristýna Šebíková. Na piáno po celý večer doprovázel Zdeněk Král. Krev v divácích v průběhu večera celkem třikrát rozproudily nejlepší české břišní tanečnice Latifah.
Příjemnou povinností marketingové manažerky Ivany Redajové bylo vyhlášení nejlepší přednášky (Petra Bartošová z Microsoftu) a nejlepší prezentace (Colorovo), což první řady odnesly sprchou šampaňského. Jeden ze šťastných vylosovaných si odnesl tablet Colorovo Vision 3D.
Nespoutanou zábavu v celém sále však rozproudil až DJ, který se tentokrát již definitivně chopil vády nad dalším průběhem večera, a ihned vyhlásil kolektivní soutěž. Jejím cílem bylo sestavit z písmenek, které se po jednom „fasovali“ při příchodu, na pódiu „lidský“ nápis „Zábava až do rána Show IT 2013“. Úkol to věru nebyl jednoduchý, ale nakonec se za široké spolupráce a ještě složitější koordinace zadařilo.
Za tónů karaoke a diskotéky pak někteří pokračovali až do časných ranních hodin.