MČR v počítačových hrách přilákalo téměř 50 tisíc diváků

29. 11. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Playzone)
Další ročník MČR se jako součást festivalu Life! již potřetí v řadě uskutečnil v Brně, kde navázal na svoji dlouholetou historii. Zatímco počítačové mistrovství poznalo sedmé šampiony ve hrách Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends, to mobilní bylo po loňské premiéře pozvednuto na novou úroveň.

Obě mistrovství přilákala 10. až 12. Listopadu 2018 na výstaviště BVV více než 48 000 tisíc fanoušků. Další desetitisíce sledovaly klání na internetu skrze platformu Twitch, kde při finálovém programu vznikl i český rekord 10 630 diváků v jeden moment.

Nejlepší atmosféru si samozřejmě užili návštěvníci přímo na místě, kdy se vyvrcholení celoročního snažení dočkalo přeplněných tribun a bouřlivého fandění. Historie se psala nejen v samotných turnajích, do Nvidia Síně slávy česko-slovenského esportu byl jako druhý v pořadí jmenován legendární závodník a mistr světa z roku 2011, Erik „hakkiJunior“ Leštach.

Karetní hra Hearthstone zažila po přesunu z počítačové části svou mobilní premiéru a nové možnosti si nejen účastníci turnaje pochvalovali. Z široké domácí špičky se do Brna sjela šestnáctka nejlepších, která si to v pátek a sobotu rozdala v napínavém klání. Ze zisku českého titulu se po tom slovenském mohl radovat Pavel „Scruffy“ Janík z týmu eSuba.SAMSUNG, na nějž ve finále nestačil černý kůň David „Gumicuk“ Borunský ze stáje eEriness E-BLUE poměrem 1:3. Scruffy se spolu se zlatou medailí může radovat ze zisku 25 000 Kč, mobilního telefonu Vodafone V8 a tarifu #jetovtobě na rok zdarma.

Druhou součástí mobilního mistrovství byl stále populárnější herní titul Clash Royale. Loňský ročník by se dal označit jako nultý, ale letos už se jelo v plné ráži od začátku herní sezóny. I díky tomu se do Brna dostali ti opravdu nejlepší a hned dvanáct ze šestnácti účastníků MČR finále bylo z týmu Zetko eSports, největšího aspiranta na titul. Dominanci tohoto celku podtrhuje nadvláda stupně vítězů, tím nejšťastnějším se po těsném finále mohl stát pouze jeden, Thai Dang „bRoCk“ Xuan. Ten si domů kromě mistrovského titulu odnáší 15 000 Kč, mobilní telefon Vodafone V8 a tarif #jetovtobě na rok zdarma.

Tím se tedy dostáváme k počítačovému klání. Jako první se podíváme na League of Legends turnaj, který sliboval velkou bitvu. Tým obhájců titulu se totiž rozložil na dvě poloviny a nikdo nedal nikomu nic zadarmo. Do souboje mezi eSubou a Inside Games Tribunal však vstoupil celek Alza.eXtatus, který v semifinále ve třech hrách zdolal IGT v čele s hvězdným Freezem a nedělní finále mělo složení právě eSuby a eXtatus. Hry to byly krásné, diváci se bavili, ale kvalitnějším individuálním i týmovým výkonem si zlaté medaile na krku a finanční odměnu 60 000 Kč zajistili po tříleté pauze hráči týmu eSuba.

Třešničkou na dortu celého mistrovství byl stejně jako každý rok finálový duel v nejpopulárnějším FPS titulu současnosti, Counter-Strike: Global Offensive. Do Brna se sjela opravdová elita, která byla připravena ze sebe vyždímat maximum. Outsideři sice vytahovali drápky, ale pouze s lehkými šrámy se do finále probojovaly celky Alza.eXtatus a eSuba, dva největší favorité. Finálový zápas nabídnul naprosto vše, co si fanoušek může přát, což dokazovala bouřlivá atmosféra na místě i v online přenosu na Twitchi. Týmy se přetahovaly o každé kolo, ale z titulu a 60 000 Kč do kapsy se po těsné výhře 2:1 nad eSubou radovali zástupci Alza.eXtatus, z jejichž se řad jsme poznali trio trojnásobných mistrů ČR!

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Trh s herními počítači a monitory se ve 2. čtvrtletí 2024 zotavil

9. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej herních počítačů zaznamenal podle IDC ve druhém čtvrtletí 2024 mírné meziroční oživení o 2,4 %. Dodalo se přibližně 10,6 milionu kusů zařízení. Robustní růst si ve sledovaném období udržel také segment herních monitorů dodávky dosáhly téměř 6,5 milionu kusů a meziročně vzrostly o 35 %. Čtěte více
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více

ViewSonic se dlouhodobě zaměřuje na inovace

24. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Josef Švejda ze společnosti ViewSonic se v rozhovoru zaměřil na klíčové trendy ve spotřebitelském segmentu, jako je autonomní fungování zařízení a integrace Wi-Fi a Bluetooth konektivity. Představil také nejzajímavější produktové novinky značky a vysvětlil, proč jsou produkty ViewSonic atraktivní volbou pro resellery. Čtěte více

ASUS Republic of Gamers představil herní telefony ROG Phone 9

25. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASUS)
Nová řada herních telefonů ROG Phone 9 nabízí ty nejlepší možné nejlepší herní zážitky v prémiovém provedení. Telefony ROG Phone 9 a ROG Phone 9 Pro zaujmou jedinečným vzhledem, širokými možnostmi personalizace, vysokým výkonem, pokročilým systémem chlazení nebo dotykovým systémem AirTrigger. Zákazníci uvítají také rozsáhlý ekosystémem herního příslušenství. Čtěte více