Internet a online marketing

4. 3. 2014. (redaktor: Richard Voigts, zdroj: DCD Publishig)
Poradenská firma MarketUP školila zájemce v dovednostech propagace firmy, jak prostřednictvím internetu co nejlépe prodávat své zboží a propagovat služby a jak může udělat i relativně malý podnik s malým rozpočtem na inzerci úspěšnou kampaň v online prostředí.
Miroslav Král (stojící), partner ve společnosti marketUP

Školení dalo celkový přehled o aktuálních trendech v online marketingu, ale zabývalo se i konkrétní problematikou účastníků semináře. Došlo tak například na otázky, jak informovat zákazníky o nových produktech prostřednictvím sociálních sítí či pomocí e-mail marketingu, jak provozovat e-shop či jak přitáhnout pozornost jako obsahový web. Každý odešel s kompletním přehledem o internetových nástrojích, které lze využít pro marketing.

Co je online marketing

Online marketing jako celek je dnes disciplínou, kterou nemůže obsáhnout jeden marketingový pracovník nebo externí spolupracovník. Jeho záběr sahá od webových technologií, uživatelské použitelnosti stránek, konverzních architektur a tvorbu obsahu, přes PPC reklamu ve vyhledávačích, zbožových vyhledávačích, displejové kampaně a retargeting, k sociálním sítím, pokročilým e-mailmarketingovým technikám a modelům lead generation.

Zároveň rychle roste význam mobilního a videomarketingu a nových RTB technologií pro bannerovou reklamu. Kdysi hojně využívané techniky SEO již nestačí a nově se ujímá pojem inbound marketing, který má za cíl vytvářet a rozšiřovat veškeré neplacené zdroje návštěvnosti. Dochází k neustálému rozšiřování funkcionalit nástrojů pro online reklamu (zejména Google Adwords, Google Analytics, Sklik od Seznamu a Facebook Ads a Insight, RTB Adform), které jejich poskytovatelé neustále vyvíjejí, a prakticky každý měsíc může dojít k nějaké změně. To na jednu stranu zlepšuje jejich výkon a cílení, ale na druhou stranu činí jejich využití stále komplikovanější a klade vysoké nároky na jejich uživatele.

„Proti těm, kteří se online marketingu věnují denně, však nemá běžná firma šanci. Buď musí mít dedikovaného člověka, který navíc musí projít školeními, nebo je lepší se obrátit na agenturu,“ prohlásil Miroslav Král, managing partner ve společnosti marketUP (www.marketup.cz). „I malý byznys může s malými náklady udělat velmi rozumný marketing,“ sdělil Ing. Jan Petrtyl Ph.D., který školil polovinu semináře.

Co vzít v potaz?

Při úvahách o online marketingu je nutné posoudit více hledisek, jako při každé jiné plánované činnosti. Jsou jimi například kapacita a kompetence interních pracovníků, rozpočet na pravidelná školení, obor podnikání a role online marketingu, šíře online marketingových aktivit a roční marketingový rozpočet.

Možnosti, jak přistoupit k realizaci online marketingových aktivit, jsou také širší – je zapotřebí posoudit, zda je reálné věnovat se jim „in-house“, případně využít kombinace práce vlastních zaměstnanců „in-house“ a externí online marketingové agentury, nebo spolupracovat přímo s externí online marketingovou agenturou. V takovém případě je třeba zohlednit výběr externí agentury stejně jako webdevelopera, posoudit zkušenosti a reference, srovnat kritéria cena vs. výkon, úroveň služeb a přidanou hodnotu, kvalitu a parametry reportingu, a hlavně – nastavit vzájemné porozumění, čeho chceme dosáhnout.

Štítky: 

Podobné články

Pět tipů pro úspěšný e-mail marketing

8. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Každý podzim přináší firmám vrchol sezóny z hlediska objemů prodeje a očekávaného zisku. Zatímco produktové týmy pečlivě připravují lákavé předvánoční nabídky, e-mailové kampaně často zůstávají stranou pozornosti. Přinášíme pět tipů, které posunou váš e-mail marketing na novou úroveň. Čtěte více

Dramatický nárůst falešných kliknutí ohrožuje vánoční e-mailové kampaně

23. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V klíčovém období pro e-mailový marketing, zahrnující Black Friday a vánoční sezónu, upozorňuje společnost Mailkit na alarmující trend. Od začátku roku 2024 zaznamenala 100% nárůst v detekci falešných kliknutí, s nejvýraznějším vzestupem v druhém týdnu října. Čtěte více
Jan Skovajsa, majitel a CEO firem myTimi a Bondbot

Postupy, bez kterých se v B2B direct sales neobejdete

23. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: myTimi)
Direct sales, tedy přímý prodej, je v B2B segmentu stále velmi důležitý. Pojďme se podívat na několik osvědčených tipů od marketingové společnosti myTimi, které vám mohou pomoci zvýšit efektivitu vašich přímých prodejů. Čtěte více

Strategie, které mají smysl v komunikaci značek směrem ke Generaci Z

10. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fairy Tailors)
Komunikace značek směrem ke generaci Z (tedy lidem narozeným přibližně mezi lety 1997 až 2012) vyžaduje specifický přístup, protože tato skupina má odlišné hodnoty, preference a způsoby interakce s médii ve srovnání s předchozími generacemi. Čtěte více